Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Automatisk publisering av bloggposter på Facebook

picxx

Well-Known Member
metallian, hva med å lage et eget RSS-feed spesielt for dette formålet som bare viser artikkelingressene?

Bare å kjøre feedet via yahoo pipes og kjøre det ut som excerpts der. Så legger man bare til den feeden på facebook. Husk isåfall å legge til en egen link til hovedartikkelen på pipes, da linkene på fremsiden av facebooksiden linker til notatfeeden.
 

picxx

Well-Known Member
Det picxx sier forstår jeg ikke :eek:

Yahoo pipes er vel det man kan kalle en "feed former/filter".
Du pøser feeden din inn i pipes, og tar ut akkurat det du ønsker, ved hjelp av en masse forskjellige filter.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et lite tips - det virker som det er ganske mange som ikke skjønner at de må trykke på "vis opprinnelig innlegg" for å gå til blogginnlegget når det blir publisert i "notater". For meg har det funka veldig mye bedre å koble sammen Twitter, FB & WP, slik at WP lager en tweet av bloggpost-tittel+link, og Twitter legger inn dette som en oppdatering på FB.

Besøkstallene fra FB gikk ihvertfall veldig opp når jeg gjorde det på denne måten, men man kan jo bruke notatfunksjonen i tillegg.
 

Jeanette

Multitasker
Angående hele poster og ikke... Det finnes en wp-plugin som heter Better Feed, hvor du kan klippe feeden ved å sette inn "read more" i blogginnlegget. Da vises det bare frem til dit når det kommer som notat, og så kan du legge inn "les resten på...." eller hva du vil og linke.
 
Topp