Kjapp og trygg hosting for Wordpress

backorder av .no domener?

Bjørn

Domenespekulant
Har aldri sett noen norske hoster tilby dette nei, men som du sier har DS overvåkningstjeneste, der du får en mail hvis domenet blir ledig innen 12 mnd.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Har aldri sett noen norske hoster tilby dette nei, men som du sier har DS overvåkningstjeneste, der du får en mail hvis domenet blir ledig innen 12 mnd.


Nei det blir jo vanskelig med snapback når utgang/release datoen ikke er kjent i whois. Nå ser jeg den bare som privatperson, muligens ser en registrar mer informasjon i whois?
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Nei, de har ikke tilgang på mer informasjon.


Så kjipt, jeg håper at Norid omstrukturerer og blir mer åpne innen snar fremtid.

Noen av de ting jeg ønsker fra Norid:

  • .NO tilgjengelig for alle, (det er jo folkets domene). Dog fortsatt med begrensninger i antal/org/person nummer.
  • Tillate ulandsbedrifter som ønsker å etablere seg i Norge å registrere .NO domener (regulere antall domener/org nummer dersom man er urolig for masse-registreringer)
  • Fullstendig whois, inklusive publik expiration og release date på alle .NO domener.
 

Mikkel79

Medlem
Takker så mye for alle svarene.

Domenemarkedet for .no hadde nok vært litt mere attraktivt viss utenlandske bedrifter kunne registert .no domener.
Syntes også expire date burde stått i whois som på de aller fleste andre domene extensions.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Nå er jo ikke formålet til norid å legge til rette for domenespekulasjon, så jeg ser ikke helt hvorfor de skulle gjøre de endringene der.

Mine poenger var dog ikke relatert til domenespekulasjon. Selv om tråden handler om det.

At norske folket skulle få tilgang til .NO har ikke noe med domenespekulasjon å gjøre, ikke heller å la ulandsbedrifter få etablere virksomhet under .NO (uten norsk ORG nummer). Likeså ikke heller fullstendig publikk whois. Det må finnes bedre måte å beskytte seg mot domenespekulasjon en dette.
 
Topp