Bare må få det sagt....

En tråd i 'Generell business' startet av Liandrian, 15 Nov 2017.

  1. Liandrian

    Liandrian Medlem

    Innlegg:
    175
    Hei folkens,
    Nå vet ikke jeg om det er flere som kjenner på dette her eller kjenner seg igjen. Men jeg har fått nok!

    Jeg har fått nok av regnskapsføreren min som nærmest synes det er rart at jeg ikke har lest meg opp om alt av bokføring og regnskapsføring. Jeg har tatt bed.øk og finansregnskap, men det er 10 år siden.
    Og jeg greier ærlig talt ikke å relatere det jeg lærte da over til driften av nettbutikken min nå. Nå skal jeg bli ansatt i mitt eget AS og det er mange ting man må ta stilling til.

    Jeg deler kontorlandskap med et annet firma og regnskapsføreren der har en tilnærmet HR stilling der.
    I lunsjen, så blir jeg bombadert av spørsmål og "Nye ting hun har lært på kurs hun har tatt."

    Dette er en heeelt annen verden enn den jeg er i nå, hvor jeg føler at nettbutikken fortsatt i startfasen. Jeg sliter daglig med å registrere varer(skal jo helst ta igjen 15 år som konkurrentene har gjort), sjonglere hvor mye kapital jeg kan bruke på innkjøp, nye ordre, pakking, planlegge markedsaktiviteter, sosiale medier, nyhetsbrev, webdesign, være våken på hva som skjer neste kvartal og ha nok penger til bensin og mat hjemme.

    Jeg blir møtt med en typisk "åja! Visste du ikke det?!? Ja, det må du ha på plass. Helst i går!". Hvorfor kan ikke regnskapsførere være mer løse og ledige og mindre nedlatende ovenfor oss grundere? Og ser ikke de at uten salgsaktiviteter, så ville ikke de hatt jobb å gjøre?!?

    Sånn...da har jeg fått blåst ut!

    Eller jeg er jo interessert i å høre deres meninger også :)
     
  2. Stoppet Banned

    Innlegg:
    2.037
    Jeg tror du har feil regnskapsfører. Husk at du er kunden og regnskapsøreren er leverandøren. Hvis regnskapsføreren ikke skjønner det, så kan du lære han/henne litt om hvordan et marked fungerer ved å bytte. Arbeidsdagen er for verdifull og travel til å irritere seg over dårlig service :)
     
  3. KIA Medlem

    Innlegg:
    333
    Regnskapsføreren høres som typisk offentlig tjenestemann. Gjør regnskapet ditt selv, hvis firmaet ditt ikke er stor. Eller bytt til en annen som forstår hvordan en god kundeservice fungerer.
     
  4. Tonny Kluften

    Tonny Kluften Administrator

    Innlegg:
    15.966
    Haha, hun/han gjør det nok i beste mening. Sug til deg den infoen du orker og glem resten. Bare det ikke går utover tidsbruken til regnskapsføreren da, da kan du vel finne en annen.
     
  5. Pong

    Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

    Innlegg:
    3.459
    Høres ut at du egentlig trenger leie 2 timer i året av noen som vet hvordan dette kan gjøres for bittesmåbedrifter - og vise den måten du gjør det på (30 minutt), og så ta imot tips og endringsforslag (1.5t).

    Hvis du i lunsjen blir bombadert med nye ting hun har lært på kurs, så var det vel ukjent fram til igår.. Ojsann.. Skal man ikke liksom vite alt? Vel, tydeligvis ikke.
    Det er nemlig lov å gjøre feil. Men det er ikke lov å bevisst handle feil (ond tro).
     
  6. Liandrian

    Liandrian Medlem

    Innlegg:
    175
    Det siste der @Pong er faktisk noe jeg gjør nå. Regelen jeg lever etter er at jeg vet at jeg ikke vet best. Så da spør jeg de som vet bedre, så jeg kan lære.
     
    Pong liker dette.

Del denne siden