Kjapp og trygg hosting for Wordpress

base64_decode i themes

Shait, kanskje jeg bare prøver å unngå å tenke på det himla styret det blir om jeg flytter alle sidene mine..

Virka shady han fyren, men om man skulle ha dømt alle etter utseende på den måten hadde man nok ikke kommet så langt. Men er no i det du sier likevel, altså. Får se hva jeg gjør.

Uansett - har fått litt høl på hacke-greiene nå. Fant kodinga i php-en min, men et problem gjenstår, og det er at en del av kodinga er INNI noen av postene på sida. Kan ikke umiddelbart se noen kode i postene. Noen lurer fremgangsmåte her? Fikk jo en link fra Godaddy der de liksom skulle forklare for meg hva jeg skulle gjøre for å få fiksa det, men det hjalp jo absolutt ingen ting. Det samme med infoen jeg finner på WP sine egne sider.
 
Nettet er fullt av klager over at Godaddy lett blir hacket. På tida å skifte hosting da, skjønner jeg, for dette gidder jeg jo ikke.

Testa Hostgator en gang, men det trivdes jeg fryktelig dårlig med, uten at jeg helt husker hvorfor.. Noen andre som er å anbefale?
 

adeneo

Medlem
For rundt en femtilapp i måneden får du vel et webhotell hos Syse, Host1 eller en av de andre Norske hostene ?
 
Hehe er vel ingen ting som er sikkert mot hackinga heller nei, men skal vel litt til å være like dårlig som Godaddy..
 

picxx

Well-Known Member
base 64 er ikke annet enn koding av kode/skrift/tekst (... hmmm, ja).
Du kan dekode det meste av koden ved å f.eks. bruke Base64 Decode and Encode - Online

Det du nevner har normalt ikke noe med hosten å gjøre, men med din egen lattfallenhet når det gjelder å beskytte filene du har liggende på hostingkontoen din.
Når du f.eks. enkelt kan forandre/skrive til filene dine ved å benytte backend på et cms (t.ex. forandre permalinkinnstillingene i wordpress), kan også andre like enkelt skrive til disse filene.

Anbefalt lesning: Hardening WordPress « WordPress Codex
Når du en gang i fremtiden (søk på forumet) har fått renset deg gjennom filer, passord og dritt kan det være en god ide å følge, om ikke alle så, de fleste av disse rådene.
 
Takk for godt svar, picxx. Skal nå bytte hosting, sette opp alt på nytt, og så gå gjennom stega på siden du linket til.

Man begynner jo å lure på hvor lenge sidene mine har vært sånn. De kan jo ha vært sånn i et par år for alt jeg veit.
 
Topp