Kjapp og trygg hosting for Wordpress

BBS, DIBS, Klarna, Paypal, Faktura &Co

Britta

stoffdronning
Muligens jeg hadde feil søkeord eller mulig at det ikke finnes en samletråd ;-)

På jakt etter den perfekte betalingløsningen til snart startende nettbutikk fikk jeg jo litt hjertestans da jeg så prisene til kreditkort-betalinger.
Jeg starter jo smått med nisjebutikk og lite omsetning, men skal helst unngå vanlig faktura.

Her er dagens oppsummering angående minstepriser:

DIBS - betaling med Mastercard/VISA:
Opprettelse: 3.000 NOK
Pr. mnd.: 250 NOK
Pris pr. betaling: 2 %

BBS - nå NETS - betaling med Mastercard/VISA/Bank accept/faktura
Etablering: 2000,-
Månedspris: 300,-
Transaksjon: 3,-

Ellers payex, kunne ikke finne priser.

Hos alle trengs det kortinnløsningsavtale for netthandel med Teller e.l., men jeg kunne ikke finne noe om prisen på dens sider.
--------------------------

Paypal - kunde trenger konto der, betaling via kreditkort eller pengeroverføring dertil
ingen oppstartsgebyr
ingen månedsgebyr
transaksjon: 3,4 % + 2,80 NOK (innen 20ts salg per måned, utover blir det billigere)
--------------------------

Klarna - kunde får faktura med din logo fra Klarna, de betaler til deg.
Virker som en slags factoring hvis jeg skjønner det riktig.
Priser?

--------------------------
Andre muligheter:
- skrive faktura selv
- forutbetaling, kunden får faktura etter bestilling og må betale før levering
- postoppkrav

--------------------------------------------------------------------------------------

Hvis noen har priser til Klarna hadde det vært topp.

Noen med flere tips eller løsninger???

Hilsen, Britta - som kommer til å velge paypal, forutbetaling og muligens Klarna og som håper at målgruppa klarer seg med det....
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har akkurat implementert klarna for en egenutviklet nettbutikk (valgte å kun bruke klarna og ikke i tillegg PayPal). Det gikk ganske smertefritt å få i boks. Hva slags teknologi bruker du til nettbutikken din Britta? De har standard plugins til de kjente systemene.

Du kan sende Klarna en forespørsel her: Klarna faktura | Klarna
 

Britta

stoffdronning
Forresten så trenger kunden ikke PayPal-konto, såvidt jeg vet..
Ja, leste om det her inne.

Og da har jeg også priser til Klarna klare:
Oppstart: 2000 eks. moms.
Abonnement: per måned 299+ moms eller årsgebyr 3000+moms
Transaksjon: det er litt kronglete:
mulighet a) jeg betaler 2,25% plus admin.gebyr 15,60+moms per salg
mulight b) kunden få påslag på sin faktura 2,95% plus admin.gebyr 18,60+moms per salg

Tror jeg ringer Bedin og be om hjelp :-/
 

Britta

stoffdronning
Det er (dessverre) VISA/Mastercard som gjelder.

Det kommer vel sterk an på målgruppa vil jeg si.

Den gjennomsnittlige norske quilter er a) dame og b) mellom 45 og 55 år gammel :D

(Fikk i dag tips fra Bedin å bestille faktura i trykkeri. Mitt overrasket svar: Er ikke det litt gammeldags da? *lol*. Hadde helt ærlig aldri tenkt på det selv :eek:)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Grunnen til at jeg ville prøve Klarna er at jeg ser det går sykt med tid med å følge opp fakturaene selv. Jeg ville også valgt å legge admingebyr i produktprisen og ikke la klarna spesifisere dette som egen post på fakturaen, men det er opptil hver enkelt såklart.

Faktura i trykkeri? Tja..
 

svarstad

Medlem
hei.

har drevet nettbutikk i ca 1,5 år nå, i starten så hadde kunden mulighet for faktura, forskuddsbetaling og paypal. men fant raskt ut at jeg måtte kutte ut faktura da det tok altor mye tid og følge opp purringer, ringe kunden osv og mange kunder som ikke betalte for seg.

nå har jeg bare visa/mastercard hos dibs, forskuddsbetaling og paypal og det fungerer veldig bra. over 90 % av kundene bruker visa/mastercard.

har vurdert å bruka klarna men avventer litt, er en del gebyr hos dibs.

lykke til med oppstart av din nettbutikk.
 

Grooo

Medlem
Er jo mange av de (forholdsvis) små som tilbyr forhåndsbetaling som løsning, vi hadde vel det i drøyt halvannet år men kuttet det ut da det tar veldig mye tid å følge opp. Mange som ikke betaler allikevel, og da må varer legges tilbake / endre lagerstatus osv. Og plutselig så betaler de allikevel selv om de sa at de hadde ombestemt seg, for da har de ombestemt seg igjen. Og da er det jo typisk akkurat en vare man har blitt utsolgt for i mellomtiden.
 

Nerden

Medlem
Jeg bruker idag
-Paypal : nr1
-Klarna konto & faktura nr3, må vente noen uker på oppgjør, men har fått tilbakemeldinger om at noen valgte meg fremfor en konkurrent fordi jeg tilbydde klarna.
-Payson epost faktura med betalingslenke (Visa/MC) nr4, ligner på paypal, men svenskt. Ca samme prisnivå som paypal. Negativt at payson foreløpig bare støtter SEK og det koster 10,- å ta ut saldoen, men den er grei å bruke ved spesielle tilbud eller folk som ikke vil bruke paypal.
-Forskuddsbetaling, Svært sjeldent brukt.
-Postoppkrav, nr2. Mange som liker denne måten, og jeg har ikke hatt særlig mye negative erfaringer enda.

Synes selv det egentlig er litt for mange valg, men det er fordeler og ulemper med alle disse betalingsmåtene og mulighetene kundene får se kommer ann på hvilken transportmetode de ønsker seg.
 
Hei

Bruker Klarna, og det fungerer veldig greit!
Ikke noe tull :eek:) De holder selvfølgelig pengene i 2 uker før du får de utbetalt, men det er jo dette som gir dem inntekter.
Bra kundeservice...
 
Topp