Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bedrift/Nettbutikk ønskes solgt

Status
Stengt for ytterligere svar.

boen09

New Member
Jeg ønsker muligens å selge min nettbutikk som jeg har drevet siden 2008.

Butikken selger merkeklær som WeSC, Billabong, Quiksilver og en rekke andre merker. Det er avtaler med de fleste leverandører av sko, klær og tilbehør innen "skate/surf/snow" bransjen i Norge.

I fjor hadde vi en omsetning på nettbutikkbiten på 500 000 kr, mot 100 000 året før (den ble da drevet fra juni-ut året). Grunnen til økningen er riktignok et større vareutvalg og bedre annonsering.

Overskuddet på selve nettbutikkbiten var i 2009 på ca 150 000-180 000 kr.

Jeg har per i dag ca 1250 kunder i databasen, og en stor del av disse har valg å motta nyhetsbrev.

Det er også en facebook gruppe med ca 1000 medlemmer. Begge disse er gode kanaler for gratis markedsføring.


Det er en del jobbing med nettbutikken, dette innbefatter oppdatering av varer, produktbilder/produkt-tekster, kundeservice etc, men det vil gå an å kombinere ved siden av evt annen jobb/deltidsjobb.



Jeg har avtale med posten/edi program, noe som gjør utsendelsen av pakker enklere og billigere.

Avtale med Dibs betalingsløsning for Visa/Mastercard medfølger.

Opplæring er også en selvfølge:)

Jeg har et varelager på ca 150 000 kr som kan følge med.


For selve Nettbutikken ønsker jeg minimum bud fra 75 000 kr,-


Om du/dere ønsker å ha med varelageret kan vi også fikse en grei pris på dette.


Ta helst kontakt via mail (er ikke så dreven på webforumet enda), så svarer jeg kjappere:)

Mail: olasondre(a)hotmail.com
:)
 

Fredrik

Medlem
Varelager - Hvor mye av dette er ukurant / sesongsbetont og som kategoriseres som ikke salgbart / vanskelig å selge?

Hvorfor skal feks jeg kjøpe denne butikken når det kun er 20 innlinker til den? Jeg kunne jo feks startet en egen webshop via feks mystore med gratis etablering og laget meg noen hundre linker på no time.

Hva er fordelen her og hva får jeg for 50 000.-???
 
J

Jiberish

Guest
Tillater meg selv å kommentere. Noe av det man betaler for er vel dette:


"Jeg har per i dag ca 1250 kunder i databasen, og en stor del av disse har valg å motta nyhetsbrev.

Det er også en facebook gruppe med ca 1000 medlemmer. Begge disse er gode kanaler for gratis markedsføring."
 

boen09

New Member
..

Som Jiberish sier så følger det med en grei kundemasse som er effektiv til markedsføring. Facebook gruppen følger også med, den er kanskje ikke allverden, men det er litt. Nettbutikken har også vert i drift over en god stund, og har opparbeidet seg et navn i bransjen. Ryktet er godt, og vi har knapt hatt kunder som ikke har vert fornøyde. Trafikken er ikke allverden på nettsiden nå, dette er rett og slett fordi jeg kun har hatt mulighet til å jobbe med den fysiske butikken + ekstrajobb ved siden av. Om det finnes folk som er datakyndige og flinkere enn meg på markedsføringsbiten (linking, søkeordoptimalisering m.m.) så tror jeg at denne siden absolutt har potensiale. Det bør likevel være en viss interesse for klær/mote evt innen sport etc.

Håper dette hjelper:)

Vennlig hilsen

Ola Bø
 

picxx

Well-Known Member
Trafikken er ikke allverden på nettsiden nå, dette er rett og slett fordi jeg kun har hatt mulighet til å jobbe med den fysiske butikken + ekstrajobb ved siden av.

Vil det ikke kunne bli en liten uenighet mellom den fysiske butikken og nettbutikken med tanke på navn og slikt (i fremtiden), eller er det lagt opp slik at nettbutikk og fysisk butikk er helt adskilt når det kommer til navn og gjenkjennelsesfaktor?

eller er det jeg som missforstår helt her nå, at du kommer til å avvikle den fysiske butikken så snart nettbutikken er solgt?
 

boen09

New Member
re

Det er som du skriver at den fysiske butikken kommer til å legges ned når jeg selger nettbutikken. En evt kjøper står også helt fritt til å starte en fysisk butikk under samme navn dersom det er ønskelig. Butikken og nettbutikken står i dag tett sammen, men begge to kan også drives uavhengig av den andre.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp