Bedriftsbank

En tråd i 'Økonomi, regnskap og administrasjon' startet av Bjørnar, 19 Aug 2019.

1. Bjørnar

Bjørnar Gründer

Hei,

Finner bare noen eldre tråder om dette, og utviklingen går jo ganske raskt - trodde jeg. Helt til jeg logget på som ny kunde hos DNB bedrift i dag, og fikk bakoversveis hvor tungvindt alt er.

Så, hvilken bank bruker du, og hva gjør den super?

Mine relativt enkle krav er at jeg skal kjapt få en oversikt over status, få betalt regninger, og at det ikke koster alt for mye i gebyrer. Smooooth opplevelse er viktig.

2. Calciopoli New Member

Bruker DNB og synes det fungerer bra. Hva er tungvindt med det?

3. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Handelsbanken,men den er ikke akkurat toppmoderne, og ikke spesielt billig heller. Skifter snart til Sbanken tenker jeg. Ikke enda, for de har ikke bankkort og utenlandsbetaling. https://sbanken.no/bedrift/om-bedriftsbanken/

4. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Bedrift eller vanlig bank hva er forskjellen? Hadde spare og en brukskonto i YaBank i mange år, men etter de ble oppkjøpt og ikke fikk ut fingern og oppdaterte, laget ny app så avsluttet jeg der.
    Gikk over til https://easybank.no som er veldig enkel og grei, en av de beste rentebetingelsene der.

5. Tonny Kluften

Sbanken sine vanlige kontoer har du rett og slett ikke lov til å bruke til bedrift.

6. Oscar Member

SBanken har åpnet for bedriftskunder :)

7. Tonny Kluften

Ja, men ikke på de vanlige kontoene, du må ha bedriftskonto.

Pong liker dette.
  8. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Som ENK går det meste bra - som AS er det fort begrensninger - jeg visste ikke det en gang om SBanken.
    Sjekker easybank.no.

Travellingman liker dette.
  9. Tonny Kluften

Jeg fikk påpakning fra Sbanken fordi de trodde jeg drev firma på ene kontoen min, de hadde stengt den hvis jeg gjorde det.

10. Arne Devold New Member

Jeg tenker på en litt annen tilnærming. Såfremt man bruker et skybasert regnskapssystem blir behovet for å gå i nettbanken redusert. Man gjør betalinger fra regnskapssystemet, man sjekker saldo, man får innbetalingene rett i økonomisystemet. Det blir lite innlogging og bruk av nettbanken. Økonomisystem og nettbank blir mer og mer integrert. Så kanskje det blir mer viktig med et godt økonomisystem fremfor hvilken nettbank man velger...:)

Del denne siden