Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bedriftskonto?

Jag har precis startat ett enkeltmanns (kvinne) företag och har bara ett bar (dumma) frågor... âr det nödvändigt med ett bedriftskonto? Jag kommer bara att ägna mig åt köp av domäner och tänkte använda mina egna privata pengar till detta. Någon som har lite tips och råd till mig innan jag sätter igån? :)
Tacksam för svar!
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Om du ikke har tenkt å tjene noen penger så trenger du forsåvidt ingen bedriftskonto... klarte meg fint uten jeg i et par år. Men om du først begynner å tjene penger så bør du absolutt skaffe deg en bedriftskonto.

Blander du privat og ikke privat da så blir det fort problemer.

Ville satt opp en bedriftskonto om jeg var deg uansett, da har du bedre kontroll over hvor mye penger du bruker osv, og har all oversikt du trenger i firmaet ;)
 

sta

Medlem
Ja, sett opp en bedriftskonto så raskt som mulig. Har du et enkeltmannsforetak kan du få knyttet bedriftskontoen til samme nettbankavtale som du sikkert har privat, og kan enkelt overfører penger mellom privat og firmakonto.

Det kan også være lurt å overføre et rundt beløp fra din privatkonto til firmakontoen, og så betale alle firmarelaterte regninger fra firmakontoen. Dette gjør det hele mye mer ryddig regnskapsmessig, noe likningsmyndighetene setter pris på. Det er for så vidt ingenting til hinder for at du betaler firma-regninger fra din privatkonto eller privat-regninger fra din firmakonto, men det er lurt å prøve å adskille din private og firmaets økonomi så mye som mulig.
 

orjan

Medlem
DNBNor har gode bedriftspakker. På denne siden kan du ta "Fordelsprogramtesten", så finner du et program som passer til din situasjon.

Finnes sikkert banker med bedre rente etc. Men selv er jeg svært fornøyd med DNB; nettbanken er oversiktlig og grei, kundeservicen god og nettbanken er så og si aldri nede (kun en søndag innimellom).
 

Tonny Kluften

Administrator
Ikke bruk DNBNOR, du taper masse på de elendige rentebetingelsene.

Og Skandiabanken gir ikke bedriftskonto nei, men man behøver ikke bedriftskonto, det man trenger er bare en egen konto for business. Også med skandiabanken er det slik at nettbanken er oversiktlig og grei, kundeservicen god og nettbanken er så og si aldri nede.
 

Ole

Medlem
Det finnes mange flere aspekter ved valg av bank enn akkurat renter. For min del bruker jeg DNBNOR pga servicen, tilgjengeligheten og at de fremdeles er en bank som opptrer som en samarbeidspartner.

For min del er dette mer verdt enn noen rentekroner hit eller dit på lån/innskudd.
 

Ole

Medlem
Joda, jeg er enig i at de kunne hatt bedre rentebetingelser, men det er som sagt en pris jeg er villig til å betale for å få de tjenestene jeg trenger - når jeg trenger dem.

Jeg har ikke tenkt å prøve "å misjonere" for dnbnor, de passer selvfølgelig ikke for alle, men jeg synes bare det blir for bastant å si man ikke skal bruke dem.
 

InVert

Blogger
Jeg anbefaler ikke Dnb Nor på grunn av kundeservicen man får. Fokus Bank har vist seg å være en bedre samarbeidspartner.

Ellers er jeg nøytral og følger rentebetingelsene, men man må jo selv definere behovet for hva man trenger hjelp til. Er kundeservice viktig så velg en bank der du får utnevnt en personlig kundeservice person.
 
Topp