Kjapp og trygg hosting for Wordpress

bedriftslook på bloggdesigns (og 100% økning i timepris)

peterandrej

pensjonert moderator
Var på tide med et nytt og bedre utseende på Bloggdesigns.no fant jeg ut så tidlig som i Januar en gang. Så da har jeg styrt litt de siste ukene, sånn inn i mellom alt annet jeg har å gjøre, med å lage noe som kommuniserer “bedrift” mer enn “blogg” (som jeg jo kommuniserte med det forrige). Og jeg synes jeg lyktes rimelig godt med å få en mer “corporate” look på siden:

a20ad203f13c1e3c501f8bca646452fd.png


Forsiden (over) har en “artig” call-to-action greie øverst, med enkle linker til viktige sider rett under. På bunnen finner du prosjekter til venstre og bloggdelen til høyre.

Enkeltsider, deriblant blogginnleggene, har egne looks:

f17105713172e40b21c685c7c6b9c8fc.png


—-

Jevnt over var målene omtrent disse:

* Få siden til å se mer ut som en bedriftsside enn en blogg (dette var kanskje det viktigste).
* Beholde fargeskjemaet fra det forrige (for jeg synes den blåfargen er ganske fin).
* Opprettholde lesbarheten på bloggen med stor font og behagelig grånyanse på teksten.
* Gjøre “bedriftsdelen” litt mer selgende og oversiktlig.
* Informere om priser (nesten viktigere enn noe annet. Jeg svarer på de samme spørsmålene daglig. Like greit å gi folk en pekepinn rett på nettsiden.)
* Holde andelen pynt og designvissvass på et minimum (jeg fordrar ikke “overlessede” sider).

Siden jeg har jobbet med dette sånn fra-og-til mellom kundesider og møter og telefoner og trening og helger og sånn, så vil det ikke forundre meg om det finnes en og annen bug her og der. Så du får si ifra hvis du ser noen. Dessuten har jeg ikke hatt tid til å skrive bedre tekster på bedriftsdelen ennå, så det er litt amatørmessig det som står der (les: mye høytsvevende fjas), men jeg får ta det etterhvert.

Spørsmål 1:
Hva synes du? Kom jeg i mål? Forslag til forbedringer? Spør deg selv: Hadde jeg kjøpt noe fra denne siden?

Spørsmål 2:
Kloke hoder kan lese på siden "priser" at min timepris nå er 800 pluss mva, og det er intet mindre enn en 100% økning. Tanken er denne: Jeg priser meg høyt for å gi et signal om at jeg koster penger, men at min kompetanse er verdt det. Dessuten priser jeg meg ut av "kjedelige" småoppdrag som jeg uansett aldri tar eller har tid til. Men mer viktig: Jeg har nå muligheten til å gi rabatt og kjøre kampanjer. Jeg kan for eksempel gi 50% rabatt en måned til alle som heter Lars, uten å egentlig "tape" noe på det. Dessuten har jeg en margin for å kunne forhandle med kunder.

Nå kan jeg gi kunden et tilbud (altså gå ned i pris), men likevel komme godt ut av det. Noen som har synspunkter på denne pristaktikken?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
En flott side Peter - Relativt ryddig, men mye data på førstesiden.

Er alltid artig å "rakke ned" på andre.. selv om hensikten er god da.

Call to action på forsiden føler jeg er ganske uklar. Får veeeldig mange valg, litt usikker på hva jeg skal gjøre.
Når jeg bestemmer meg for å "Lese mer om deres tjenester"(trykker på linken). Blir jeg litt forvirret. Teksten som kommer opp er "Om Bloggdesigns.no".
Skulle ikke jeg få vite mer om deres tjenester?

Trykker så på "Priser og tjenester" - Har vell kanskje nådd målet med nettsiden? Du skal selge. Men her stopper det - Jeg får nå den informasjon jeg leter etter - Men hva med å gjøre det enda enklere å komme til målet her ?

Call to action er her bortgjemt med en "Kontakt oss" i bunnen..
 
Synes dette var meget pent og meget "corporate" uten å være for mye som enkelte har, med veldig pompøse ordlyder, bilder av flotte dresskledde amerikanere og pene blendasmil osv.

Det eneste jeg kunne tenkt meg er at også bildet av deg sto i samme stil som resten av designet, f.eks ved å bruke en fotograf. Synes det skiller seg veldig mye ut nå i grunn.

Pristaktikken synes jeg var veldig smart. Litt "vanskelig" å automatisk finne kontaktinfo riktignok, ble litt mye på siden, særlig under denne bolken med litt mye innhold, kanskje siste innhold fra bloggen kunne vært innskrenket til 5-6 innlegg. Muligens også fokusere mer på "ta kontakt for et uforpliktende tilbud" heller enn "send oss et spørsmål"?
 

Fredrik

Medlem
Akkurat det med prisingen har jeg også lurt på. Jeg vurderer også å gjøre som Peter. Idag har jeg 499.- pluss MVA og tenker på en økning men da med mulighet for rabatt. Da er spørsmålet: Vil man miste kunder på grunn av høyere pris eller vil man tjene mer totalt?

Ellers Peter - Meget bra side!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg nettsiden din ble veldig fin, men det er tre ting som slår meg:

1. Om jeg vil ha en vanlig nettside, så får jeg inntrykket av at jeg ikke kan bruke deg, siden du bare selger wordpress design. For wordpress er vel bare for blogger, er det ikke? (PS: Jeg tror ikke det er så mange småbedrifter som er klar over at WP kan brukes som backend for en vanlig nettside).

2. Jeg synes forsiden mangler en call2action. Hva er egentlig c2a på forsiden? at man skal lese mer om tjenestene?

3. De bildene på sidene dine er litt for istockphoto commercial style.
 

peterandrej

pensjonert moderator
tnx for tilbakemeldinger

Yngve: nei jeg er ikke helt ferdig med den "firmadelen". Kort fortalt så er jeg litt usikker på hvordan innholdet skal struktureres og hva som skal være hva. Det er omtrent samme jobben som jeg gjorde for deg på mystore, men det er verre å gjøre det på egne sider fordi man klarer ikke tenke nytt og se på ting med nye øyne.

Robin: Jeg har nok bare sånne typiske familiebilder i laaaav oppløsning av meg selv. Dessverre. Har tenkt tanken på å bare fjerne bildet, eller sette inn noe annet isteden. Før hadde jeg tre små datamaskiner på den plassen. Fotograf er jo et alternativ selvsagt.

Heltsikker: Tja, det kommer jo an på kunden om økt pris har noe å si. De fleste vet vel ikke hva et spionkamera koster, så da kan det være ett fett om du tar 5000 eller 10.000, men på den andre siden kan det jo hende du mister noen småkunder av dette som synes det blir for dyrt. Har du bedriftskunder har du vel rent generelt større frihet (disse kundene handler jo ikke med egne penger vanligvis..).

Mitt "problem" er at jeg vil ha store oppdrag fra reklamebyråer, og ikke småting som bare blir masse mas, så da priser jeg meg ut av småoppdragene - for jeg vil ikke ha dem. Jeg var i et møte med et reklamebyrå her om dagen, og han se det veldig enkelt: "Vi er dyre, og vi SKAL være dyre".

Men det er viktig å finne en balansegang. Vi lærte om maxpris og slikt i samfunnsøkonomien på universitetet, men jeg satt visst å så på en pen dame i klassen, for jeg husker ingenting.

Kenneth: Nja, jeg markedsfører jo meg selv som "ekspert" på wordpress, og det er dette som jeg "opplever" som min viktigste force, og forsåvidt også den greia jeg er mest "kjent" for - og dessuten er jo wp det eneste jeg "kan" sånn halvveis, så det må komme godt fram kan du si at wp er sentralt.

Så 1: WP funker "best" til blogger, men de kundene jeg vil ha (altså reklamebyråer og designere) vet inderlig godt at det kan brukes til mer. Så det er ikke noe problem. De småbedriftene som ikke vet noe som helst og som skal ha "en stilig nettside" for "vi har et budsjett på 500 kr" og "helst like funksjonell som facebook" vil jeg faktisk ikke ha som kunder.

2. Call-to-action er å lese mer om tjenestene. Ja. Jeg driver ikke nettbutikk vettu. Kundene skal lese mer og tenke igjennom sitt valg før de ringer eller sender en mail.

3. Hehe. Ja, men de var gratis.. hehe. Mulig jeg bytter dem ut. Særlig den smilende mannen på "bedriftsdelen" ble litt glorete. Mulig jeg drar til fotograf og tar bilder og bruker dem i steden. Jeg er jo vakker, så det går bra. Og så er det personlig og sånn. Hadde det vært bedre, Kenneth?

Pong: Ja, han jakob er en fornuftig kar. Han har en del nyttig materiale som man sikkert burde satt seg mer inn i.
 
Topp