Behöver du hjälp med e-handel och SEO? Fråga mig vad som helst!

Maki

New Member
Hej allihopa!

För några dagar sedan letade jag efter svenska backlinks och såg att det fortfarande finns aktivt folk här på forumet.
Jag är SEO-expert med över nio års erfarenhet. De senaste två åren har jag arbetat på heltid med e-handelswebbplatser via min byrå, https://ecomseo.co.

Har ni några frågor om SEO är ni varmt välkomna att ställa dem – jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och hjälper till!

Maki

henrynicholas90

New Member
Takk! Jeg har jobbet med et lite e-handelsprosjekt i det siste og forbedrer SEO-delen. Hva er din beste strategi for å få de første organiske besøkende når et nettsted er helt nytt?

Sist redigert:

Maki

New Member
Hej bro, snygg hemsida!

Vi tar alltid fram grundläggande dokument först, såsom sökordsanalys, webbplatsgranskning, konkurrentanalyser etc. Utifrån det bestämmer vi strategi. Varje projekt har dock olika strategier.

Börja långsamt med pelarsidor som fokuserar på sökord med låg svårighetsgrad, spamma inte för mycket och skala upp innehållet långsamt.

När du börjar växa med nya sökord (kolla semrush eller ahref) ska du satsa på länkbyggande för att öka webbplatsens auktoritet.

Målet för e-handelswebbplatser är att öka intäkterna, men var INTE säljfokuserad i början. Ge värde och information, när du väl är rankad kan du optimera sidan för CVR med massor av CTA.

henrynicholas90

New Member
Hej bro, snygg hemsida!

Vi tar alltid fram grundläggande dokument först, såsom sökordsanalys, webbplatsgranskning, konkurrentanalyser etc. Utifrån det bestämmer vi strategi. Varje projekt har dock olika strategier.

Börja långsamt med pelarsidor som fokuserar på sökord med låg svårighetsgrad, spamma inte för mycket och skala upp innehållet långsamt.

När du börjar växa med nya sökord (kolla semrush eller ahref) ska du satsa på länkbyggande för att öka webbplatsens auktoritet.

Målet för e-handelswebbplatser är att öka intäkterna, men var INTE säljfokuserad i början. Ge värde och information, när du väl är rankad kan du optimera sidan för CVR med massor av CTA.
Hos DigitalDriv begynner vi med søkeordsanalyse, revisjon og konkurrentkartlegging. Deretter lager vi pelarsider på nøkkelord med lav vanskelighetsgrad, unngår overoptimalisering, og skalerer innhold gradvis. Når rangeringen er på plass, kjører vi lenkebygging og optimaliserer senere for konverteringer med tydelige CTA-er.

Passer dette med din tilnærming?

Topp