Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beskytte innhold på side

Er ikke gira på at folk skal kopiere innholdet mitt. Leste et sted at det var ei side på nettet der man kunne registrere artikklene sine opp mot domenet sitt (?) slik at ingen kunne kopiere det. Google liker ikke duplikat-innhold, så vidt jeg har skjønt, og denne sida gjorde visstnok sånn at innhold som ble kopiert og limt inn på andre nettsider ble straffa av Google.. Eller noe i den retningen. Du får ha artiklene dine i fred..

Nuhvel, noen som aner hva nettsida heter?
 

picxx

Well-Known Member
copyscape?

Uansett er ikke dette noen garanti for at folk ikke kopierer ditt innhold.
For å være 100% sikker på at folk ikke kopierer deg må du la være å publisre det.
 
Ja det var det ja. Mange takk.

Men er det ikke litt større sjanse for at du får være i fred om du bruker copyscape da? Egentlig driter jeg i om folk låner/tar innhold, men jeg er bare ikke gira på at det skal gå ut over meg når det kommer til serp-en min..
 

Krister

Romteknolog
Søker ikke bare copyscape etter duplikater av din tekst? I såfall hvorfor ikke bare bruke google og sette in en setning fra din tekst og sjekke etter treff på den måten?

Og at den tjenesten forhindrer plagiering er vel litt feil å si ;) den bare varsler deg om det etter at en person har duplikert det.
 
Hva kan man gjøre med det om man finner ut at noen har kopiert innholdet ditt da? Sende dem en sinna mail? :p

Er det noen tjeneste som viser Google hvem som har "rett" på innholdet da, noe sånt hadde vært genialt. Og så hadde sida som hadde stjælt infoen din bli deindexa.. :D
 

picxx

Well-Known Member
Legg heller til tekst nederst i artiklene dine:
"All tekst på denne siden kan du bruke om du gir en god link tilbake til denne posten".
 

picxx

Well-Known Member
Hva da med duplikat-innhold? Guugl er jo ikke spesielt fan av det?

Aldri enda hørt at google på noen måte har straffet duplikatinnhold.(feel free den som har artikler eller dokumentasjon)
Den som derimot har orginalinnholdet får en stjerne i margen, og det er der du kommer inn ;)
 

onlyme

New Member
Jeg rappet engang en hel artikkel med bilder fra en amerikansk side. 2 dager senere fikk jeg en hysterisk mail om at han skulle personlig komme til Norge for å banke meg opp hvis jeg ikke fjernet det omgående.

Det var siste gang jeg rappet noe, og siste gang jeg stod oppført i whois:D
 
Aldri enda hørt at google på noen måte har straffet duplikatinnhold.(feel free den som har artikler eller dokumentasjon)
Den som derimot har orginalinnholdet får en stjerne i margen, og det er der du kommer inn ;)

Så Google vet hvem som la det ut først da, so to speak?

Er det da mulig å lage ei nettside der du kun knabber artikler fra alskens nettsider?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg hadde et prøveprosjekt på noen slike sider hvor jeg aggregerte noen norske bloggere.
Dette gikk absolutt ikke upåaktet hen, og vil råde alle til å innhente tillatelse fra de stedene man skal aggregere fra på slike sider.
 
Topp