Kjapp og trygg hosting for Wordpress

beste metode for salg av .no domene?

Hei

Lurer på hvordan man kan få best mulig pris for salg av .no domene.
Og hvordan skal man vite at man får best mulig pris?

Har feks massasjestudio.no og spiritual.no en stund nå. Og lurer på hvor jeg kan gå for å få de solgt.
 

looper

Medlem
Tja...FINN.NO fungerer for noen domener, men mange kjøpere som ikke overholder budene sine så det gjelder å være litt selektiv og obs.
Hvis du har noen gode domener så kan du jo prøve å kontakte noen org du tror kan få bruk for domenene. Men dersom du kontakter org så lag en realistisk pris først så du har et håndfast tilbud å komme med :)

Lykke til :)
 

picxx

Well-Known Member
anbefaler toppselger.no ... ser at spionkamera.no selges for 40.000 der... LOL

serioest... ikke forsoek aa selg .no domener...de er av liten og ingen verdi.
bygg heller sider paa domener og selg sidene.
(snakk med "pleb" om du lurer paa hvordon du flipper sider...)

lykke til ;)
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Det går ikke an å vite at man får best mulig pris.

Domenesalg er rimelig overhypet. Du har best sjanse på å få en god pris hos store firma som driver i den nisjen domenenavnet omhandler.

Jeg ville ha startet med å lagt ut teksten "dette domenet er til salgs. Kontakt: minepost@xxx telefon: xxx" på selve domenet. På den måten øker du sjansen for at noen som er int. i nettopp det domenet tar kontakt. I tillegg kan du kontakte store firma innenfor den nisjen via telefon eller epost.
 

allegretto

Medlem
Jeg ville ha startet med å lagt ut teksten "dette domenet er til salgs. Kontakt: minepost@xxx telefon: xxx" på selve domenet. På den måten øker du sjansen for at noen som er int. i nettopp det domenet tar kontakt. I tillegg kan du kontakte store firma innenfor den nisjen via telefon eller epost.
Dette er nok den beste måten å selge domener på. Det overrasker meg at så får gjør det på denne måten...

"domene er til salgs"+Pris+Epost+Navn+tlfnr ... enkelt og greit
 
Sist redigert:

looper

Medlem
Mulighetene er mange, men har aldri tenkt på det å sette opp info på domenene.
Selv så har jeg solgt en del ved å kontakte firmaer, solgte ett i dag som ga en pen ekstra inntekt til en student ;)
 

Knut

Medlem
Anbefaler rådet til zapotek. Da slipper du alle de som vil ha ut opplysninger bare for å stille sin egen nysjerrighet og sjansen for at de seriøse kontakter deg øker.
Har selv gjort dette og domenene ble solgt ganske fort og jeg slapp å sitte å svare på masse spørsmål fra de som kun var nysjerrige.
 

looper

Medlem
@Robin
Du finner mange av de der...Har solgt noen domener over finn.no men det er ikke helt ideelt. Men halvparten av det å selge domener er å kunne prise dem på en måte som utløser interesse og salg.:)
 

looper

Medlem
Selv så har jeg funnet ut at domener som feks ostehøvel.no (bare ett eksempel) er meget enkle å omsette for 3000-6000
 

zapotek

Medlem
Selv så har jeg funnet ut at domener som feks ostehøvel.no (bare ett eksempel) er meget enkle å omsette for 3000-6000

3-6000 ja. Problemet er at det virker på meg som de fleste som sitter på et middels ok domenenavn tror det er verd 3-400 000, og da blir det lite salg!
 

looper

Medlem
Hehe...hadde den tankegangen selv før (når jeg var helt ny på dette). Fant fort ut at det bare er tull, nå har jeg sakte men sikkert beveget mer og mer bort i fra domenesalg og har satt meg som mål å begynne å utvikle nettsider. Da det gir både mer læring og er mye gøyere.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg innså nokså tidlig at jeg ikke kunne omsette et domene mer enn en gang ;)
Når har jeg flere timer enn domener, men hver time kan heller ikke omsettes mer enn en gang.
Best å selge produkter.
Men pass deg for produkter som man selger kun 1 av til en kunde, best med recurrent sales. ;)
 
Topp