Beste ressurser for å lære seg SEO?

En tråd i 'Søkemotoroptimalisering (SEO)' startet av axlmaus, 28 Aug 2012.

1. axlmaus

axlmaus Medlem

Sitter her med en relativt ny nettbutikk og skal begynne jobbingen med SEO og markedsføring.
    Jeg har lyst på en innføring som gir meg en helhetlig forståelse av "faget", et kompakt kurs nesten, og da ser jeg på f.eks lynda.com har et par alternativer.

search results | lynda.com

Den for begynnere er laget i 2010, er det fullstendig old news nå? Eller er gamet det samme fortsatt, bare at det er utviklet siden den gang?

Hvilke andre ressurser er gode for å lære en nybegynner? Noen bøker på norsk å anbefale evt? :)

2. Julian Alois Barthel

Julian Alois Barthel Webmaster innenfor Reise

Skal si at jeg ikke er god på SEO men har på følelsen at dette er et tema som endres hele tiden.

Tror det å gå inn på Lydia og se på de filmene absolutt ikke er en dårlig ide.. Men tror du må lese deg videre.. Det lille jeg har lært har jeg lest på diverse blogger o.l .

Se på luydia og les litt så tror jeg du kan nok til å prøve litt også

3. hvaer Medlem

SEO i basis endrer seg ikke, men hva som er verdsatt og ikke, endrer seg etterhvert som årene går. For 5-6 år siden kunne man spamme så mye man ville, og ranke godt. Nå så vil du ikke ranke om du spammer...

En god innføring i SEO anno 2012, finner du på denne siden:
    SEO: The Free Beginner’s Guide From SEOmoz

4. Palbi New Member

https://www.seo-bloggen.no/ er en nyoppstartet blogg om søkemotoroptimalisering (SEO). SEO-bloggen retter seg mot alle som jobber med nettsider.

5. Hans Nielsen Member

Er det en bra blogg da? Linker fra forum er jo ikke mye verdt...

Del denne siden