Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bestemme hvilket javascript som skal kjøre først?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hallaysen taysen!

Er det noen her som har peiling på om det er mulig å faktisk bestemme hvilken rekkefølge javascript skal kjøre?
Dette ble litt rotete forklart, men jeg skal forklare litt nærmere!

Jeg bruker javascript i footer, og ett i header. Slik som det er nå, kjører den automatisk javascript i footer, før den kjører det som ligger i header. Dette blir jo fort kjedelig, da det er annonser fra Tradedoubler som ligger i footer, og disse bruker utrolig lang tid på å laste inn. Derfor lurer jeg på, hva jeg faktisk kan gjøre, for å kjøre scriptet som ligger i header, før den går løs på footeren?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er akkurat det jeg trodde også faktisk, men akkurat her skjer ikke dette. Jeg legger merke til at i IE kjører den scriptet i header først, men i Safari og Firefox kjører den av en eller annen snodig grunn scriptet som ligger i footer først. Jeg forstår ikke helt hva det går i her liksom... :S
 

picxx

Well-Known Member
Det er akkurat det jeg trodde også faktisk, men akkurat her skjer ikke dette.

Jeg har testet nå med både FF og IE og headeren lastet inn lenge før de linkene i footer var ferdig med å laste.
Kan det ikke være noe med instillingene i nettleseren din dette.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har testet nå med både FF og IE og headeren lastet inn lenge før de linkene i footer var ferdig med å laste.
Kan det ikke være noe med instillingene i nettleseren din dette.

Tror ikke det har noe med innstillinger i nettleseren heller. Har forsøkt meg med ett annet theme, og da laster den javascriptet i header først, og deretter footer. Det er forsiden til Baredritt.no jeg prater om. Kunne noen av dere sjekket hvordan forsiden laster i Firefox hos dere? Om linkene i footer, laster før javascriptet i headeren?

Takker for svar :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tror det er noe rart hos deg, jeg så først toppen lastes inn, og så kunne jeg scrolle ned og se linkene poppe opp en etter en. Nå brukte riktignok jeg safari, men allikevel...

Snodige greier... Prøver med Safari selv, og får akkurat samme resultat som i FF..
 
Topp