Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betaling for varer

sten

Medlem
Hei, holder på å starte opp et firma. Å det jeg tenker er å gi ut brosjyrer med bestillings skjema i postkassene.
Men hvordan type betalings løsning kan jeg ha på dette.
Tenker å ha hent selv/kjøre ut på bestilling, hvor sistnevnte koster 50 kr ekstra.
Er handel som kun blir å foregå i Alta til og begynne med, men som utvides med nettbutikk etterhvert.
Har ikke noe problemer med hvordan jeg skal markedsføre, men ser ikke helt hvordan jeg skal ta betaling å hvordan jeg skal få skjemaene tilbake.
Så hvis det er noen ideer der ute, så hadde jeg vert takkenemlig om dere hadde delt det med meg :)
 

picxx

Well-Known Member
Gratis ipad til alle potensielle kunder.
Det har regjeringen gjort, så burde vel følge gode forretningsskikker.
Leverer de ikke tilbake ipdane får man jo skrive av på skatten.
 

sten

Medlem
Gratis ipad til alle potensielle kunder.
Det har regjeringen gjort, så burde vel følge gode forretningsskikker.
Leverer de ikke tilbake ipdane får man jo skrive av på skatten.

Vet ikke hvordan det skal kunne løse problemet mitt :p
 

picxx

Well-Known Member
Vet ikke hvordan det skal kunne løse problemet mitt :p

Beklager mister, jeg ble litt revet med av andre tråder jeg deltar på her inne. Håper du tilgir meg :)

Det er jo en enkel sak å kreve kuponger for rabatter, men var vel betalingsløsningene du spurte etter. Ved utkjøringer har de fleste cash, men en portal terminal er aldri dumt i tilfelle mangel på sedler.
Ved henting betaler de vel ved pick-up? Du bør jo imidlertidig være såpass kjent i området at du vet hvem som bestiller, da uavhentede bestillinger ikke er særlig hyggelige.
 

Smbinfo

Medlem
Betaslingsløsninger

Skal du kjøre ting ut ville jeg anbefalt en mobil kort-terminal fra Point eller Nets.

Noen av disse kan du legge til varer på, men du kan også bruke en blogg som er prenummerert så lenge du tar betalt på farta.

Skal du ta betalt i butikken må du gå til innkjøp av et kassasystem, eksempelvis fra Uni Micro, PCKasse eller andre PC-kasseleverandører.

Fakturaer med 0 dager betalingsfrist kan også benyttes via et fakturasystem. Her kommer det litt ann på hva du selger, hvor ofte og hvor du, og kunden, befinner seg i det betalingen skjer.
 

sten

Medlem
Det jeg tenkte på var mest hvordan jeg skal få tilbake skjemaene, eller om jeg kan benytte meg av sms for bestillinger. Blir jo en ekstra kostnad hvis jeg skal kjøpe inn porto frie konvolutter for å få tilbake bestillingene :confused:
 

glalaksen

Medlem
Hei

Dette har jeg vært litt borti i forbindelse med salg av solskjerming og fornyelse av kjøkken. (ikke jeg som var selger) De fikk i snitt to svar pr 1000 flyveblader. Er vel ikke svar på spørsmålet ditt, men tenkte det kunne være interresant å vite.

Hva slags varer selger du?
 
Topp