Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Betalingsgaranti", beste løsning?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg skal i gang med en ny nettside og lurer på hva dere anbefaler som betalingsløsning. Jeg vil jo at kunden skal føle seg trygg på at h'n ikke blir lurt, samtidig som jeg gjerne også vil ha penger på konto før jeg leverer fra meg noe.

Hadde tenkt til å gjøre det slik at kunden ikke betaler noe før h'n er 100% med det jeg skal levere, men at jeg ikke leverer fra meg produktet før jeg har penger på konto.

Finnes det en løsning noe alla Finn.no`s betalingsløsning som man kan bruke?

Eller hva anbefaler dere? Pleier folk å stole på at de får produktene sine?
 

hansson

Langveisfarende
Virker som folk stoler på at de får det de betaler for. Med mindre du skal selger biler eller andre dyre ting er det nok ikke noen grunn til at ikke folk stoler på deg. Men det er viktig at nettstedet og betalingsløsningen fremstår som proff og at det er god informasjon om rettigheter i forbindelse med salget. Du kan profilere en penger-tilbake-garanti (noe du forøvrig er nødt til å ha jfr. Forbrukerkjøpsloven (returrett/angrefrist)) og du bør ha en god side med lettfattelige kjøpsvilkår, informasjon om porto, leveringstid, osv. Dessuten selvfølgelig informasjon om foretaket som står bak, fullt navn på den som driver nettstedet kanskje, org.nr... etc.

Hvis noen ønsker en bedre garanti kan dere gå via escrow.com eller en lignende tjeneste. Eller rett og slett postoppkrav. Husk å informere om at uavhentede pakker blir fakturert et gebyr for å dekke utgiftene du da pådrar deg.
 
Topp