Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalingsmuligheter i nettbutikk

Turbo Heidi

Member
Hei alle sammen!

Som dere fleste vet driver eg en nyoppstartet bedrift/nettbutikk. Per i dag har eg bare paypal og Conta som betalingsmuligheter.
Har også mottatt tilbud fra Klarna på 2k i mnden for å få ha kredittkort muligheten. Det er ikkje vanskelig å skjønne at 2k i mnden for en liten bedrift er mye.

Har dere noen gode betalingsmuligheter slik som DIBS - Klarna osv... og anbefale meg? Tenker da med kredittkort mulighet.
 

Turbo Heidi

Member
Ja fordi det er mange kunder som heller velger faktura og mener at eg bør ta vekk fakturagebyret fordi det ikkje går an og betale med kort. Men når eg forteller at du kan bruke paypal til det også så blir dem utrygge og usikker fordi dem aldri har brukt det og ikkje tørr...
 

Rismoen

Medlem
Trenger noe som ikkje koster mer enn 2k ;) Paypal og Conta har eg per i dag :)

Du kan jo prøve ePay.

Priser fra:
kr 1.500 etablering
kr 199 pr. mnd.
kr 2 pr. transaksjon

Se mer her: http://www.epay.no

Pant noen flasker og invester i en betalingsløsning som folk er kjent med og har tillit til.

På sikt vil du tjene på det.

Jeg sier ikke at epay er dårlig eller useriøst, men nets og dibs er nok mer kjent blant folket. Det er dette man bruker når man handler i kassa på Rema eller Coop.

Jeg hadde en kunde som ikke ville oppgi kortinformasjonen fordi han ikke stolte på bedriften som leverte og håndterte betalingsløsningen/informasjonen. Det er paymill jeg snakker om.
 
Sist redigert:

alterego

Medlem
Etter noen titallstusen transaksjoner har jeg enda tilgode å høre at kunder føler seg usikre fordi ePay ikke er like kjent som Nets og Dibs. Når det har vært abandoned carts, har disse blitt fulgt opp og ALDRI er ePay oppgitt som årsak.

@Rismoen enten undervurderer du ePay eller så vet du bare ikke bedre.
 

Rismoen

Medlem
Etter noen titallstusen transaksjoner har jeg enda tilgode å høre at kunder føler seg usikre fordi ePay ikke er like kjent som Nets og Dibs. Når det har vært abandoned carts, har disse blitt fulgt opp og ALDRI er ePay oppgitt som årsak.

@Rismoen enten undervurderer du ePay eller så vet du bare ikke bedre.

Jeg har ingen erfaring med ePay, så det skal jeg ikke uttale meg om. Det er helt sikkert en knall betalingsløsning. Men jeg fikk faktisk tilbakemelding på dette når jeg brukte Paymill.

Jeg har også mistet titalls kunder fordi jeg kun hadde paypal som kortbetaling.

"Hei.
Jeg skulle kjøpe dette, men når jeg skulle betale, så kom paypal opp. Vil betale med visa . HVORDAN?"

- Så forklarte jeg hvordan man betalte med Visa via Paypal (brukte bilder og forklarte det på en enkel måte)

Dette var svaret jeg fikk:

"Da blåser jeg i det, for jeg bruker ikke pay pal."
 
Sist redigert:

Turbo Heidi

Member
Jeg har ingen erfaring med ePay, så det skal jeg ikke uttale meg om. Det er helt sikkert en knall betalingsløsning. Men jeg fikk faktisk tilbakemelding på dette når jeg brukte Paymill.

Jeg har også mistet titalls kunder fordi jeg kun hadde paypal som kortbetaling.

"Hei.
Jeg skulle kjøpe dette, men når jeg skulle betale, så kom paypal opp. Vil betale med visa . HVORDAN?"

- Så forklarte jeg hvordan man betalte med Visa via Paypal (brukte bilder og forklarte det på en enkel måte)

Dette var svaret jeg fikk:

"Da blåser jeg i det, for jeg bruker ikke pay pal."


Den har eg også fått... Og dermed går eg over til noe annet enn paypal. Vil ha en enkel mulighet for mine kunder, men som eg også vet er stabil og sikker. Derfor ønsker eg og vite dere anbefalinger og erfaringer :)
 
Topp