Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalt for å blogge

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Noen norske bloggere som tar betalt for å skrive en bloggpost? Eventuelt tar betalt for å la andre få en post i bloggen din (selvfølgelig mot godkjenning fra deg først).

Jeg er interessert i stort sett alt, så lenge ikke bloggen er helt fersk. Send meg en PM om noen er interessert i samarbeid. Jeg vet om flere som også er interessert i slike tjenester, så det er en god mulighet for å tjene noen ekstra kroner..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvilken nisje er det du ser etter?

Er det morobloggere eller feminister? Hvilken kategori av blogger kunne du tenkt deg å plassere en tekst på? Moroblogger? Politikkblogger? Feministblogger?

Hva ser du for deg at betalingen burde være?

Jeg stiller herved Agurkposten til disposjon for betalte oppdrag. Det vil si; hvis teksten er morosom nok og bra nok, og ikke heeeeeelt sånn "dette er en annonse".. Jeg krever minst 50 kr pr tekst. Til opplysning: Jeg kan skrive hundrevis av poster hver eneste dag for ReviewMe og Smorty og Payperpost og slike greier. Der er betalingen sånn jevnt over $10 pr tekst, som må være over 200 ord og inneholde en link av et eller annet slag. Så du må betale det samme for at jeg skal gidde, altså rundt 50 kr.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er interessert i alle nisjer! Driver nettsteder innen en drøss med forskjellige kategorier så..

Har notert deg ned på todolisten min, da jeg har flere sider som kan være aktuell for agurkposten uten at dem blir opplagt reklame.

Forresten, er $10 prisen med deg som skribent eller når du får det tilsendt?
 

peterandrej

pensjonert moderator
$10 er tilsendte greier. Siden det er du som spør kan du jo få en special-price-for-you på $20 på greier jeg må skrive. Altså sånt over 200 ord og med linker inni.
 

picxx

Well-Known Member
Finnes det noe marked i norge for ptb løsninger?
Det er jo langsiktig annonsering, og burde være et flott medium for mange bedrifter (og enkeltpersoner) hvor de kan annonsere rimelig, og med såpass mange gode bloggere det begynner å bli i norge burde vel en løsning a la review me o.l. kanskje være driftsverdig også?
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Ok, kan godt hend jeg er "heeelt teit" nå??
Men mente dere at feks jeg skal skrive en bloggpost (for en "kunde") og legge ut på ddin blogg eller skal feks du skrive en bloggpost og legge ut på min?

Beklager hvis jeg burde skjønne dette
 

picxx

Well-Known Member
Enkelt forklart:
- Du stiller med blogg (helst en som ikke er helt ny, og helst en som har noe besøk evt. PR).
- Kunden kjøper enten plass hos deg (da skriver han historien selv og du legger bare inn artiklen på bloggen din)
- eller han bestiller en artikkel fra deg (da skriver du artikkelen, og legger den ut på bloggen din)
Det lønner seg selvsagt at du har noe å vise til om alternativ 2 skal være av interesse.

- Et tredje alternativ er at man rett og slett bestiller artikler av deg, men da er du skribent, og det har ikke særlig mye med blogplugs å gjøre (da artiklen stort sett kan brukes på alle mulige sider).
 
Google slo ved siste pr oppdatering hardt ned på en del som bedrev med dette. Pr forsvant rett og slett.

Så det gjelder og finne en balanse.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg mista PR pga dette, eller kanskje ikke. Kanskje det var TLA-annonsene. Hvem vet. Gikk fra PR 6 til PR 4. Jaja. Jeg driter i det. Jeg nekter å hoppe hver gang Google sier "hopp!"

Så jeg lar meg absolutt kjøpe.
 

picxx

Well-Known Member
Så det gjelder og finne en balanse.


Helt klart, og det er stor forskjell på å selge inn plugs i bloggen sin og det å drive en blog utelukkende for å fylle den med plugs.

Har selv solgt noen plugs i noen blogger, men det er sånn ca. i størrelsesorden 1:100 :D
 
Jeg mista PR pga dette, eller kanskje ikke. Kanskje det var TLA-annonsene. Hvem vet. Gikk fra PR 6 til PR 4. Jaja. Jeg driter i det. Jeg nekter å hoppe hver gang Google sier "hopp!"

Så jeg lar meg absolutt kjøpe.


Så du driter i om du mister adsense kontoer og ender opp uten page rank bare fordi du vil være tøff i tryne? Ja ja deg om det.
 

picxx

Well-Known Member
Crimsonmask: kan man miste adsense kontoer pga betalt innhold? Har jeg aldri hørt om..

Nopes..det er BS!
Du kan miste plassering i SERPS og evt. PR ved å selge innhold.
Du kan miste din adsense konto om du bryter deres retningslinjer...that easy!
 
Topp