Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalt for mye, fått tilbake penger, hvordan føre? (fiken.no)

smalahove

New Member
Jeg har fått en regning på 1117,50 som jeg av en eller annen grunn betalte som 1157,50.

Dagen etterpå fikk jeg tilbake 40kr, men da hadde jeg alt ført inn regningen som om den var 1157,50 i regnskapet.

1. Jeg regner med at jeg må annulere den og føre den på nytt med riktig beløp, stemmer det?
2. Hva skal jeg gjøre med de 40kr?

Det er sikkert en fillebagatell, men det hadde vært greit å få det riktig.
 

smalahove

New Member
For andre som måtte slite med noe lignende i fremtiden, jeg vet ikke om dette er korrekt måte, men tallet til slutt blir riktig nå og jeg har ikke forsøkt og jukse så da får det være:

Jeg endte opp med å føre det slik
  1. annuelere den gamle fakturaen og opprette en ny kladd basert på den
  2. På den nye registrerte jeg den riktige kostnaden på samme konto som før og de siste 40 kr inn på 1740 Andre forskuddsbetalte driftskostnader på dagen der jeg betalte feil
  3. så opprettet jeg en annen fri postering ut på 40 kr fra 1740 Andre forhåndsbetalte driftskostnader og inn på firmakontoen dagen etter.
 

Steve Cash

Medlem
Det ser greit nok ut. Jeg kjenner ikke Fiken så jeg vet ikke hvor fleksibelt det er, men dette er kanskje den måten en må gjøre det. Jeg hadde nok brukt konto 1570 i stedet for 1740, men det spiller liten rolle når beløpet likevel ble nullet ut kort tid etterpå.
 
Topp