Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bigbooking.com

Living Glad

Brukertittel

peterandrej

pensjonert moderator
Problemet er ikke at ikke siden fungerer i IE, problemet er at den som har kodet dette sammen ikke har peiling på HTML og CSS. Kod alt på nytt, det der vil aldri fungere i lengden.
 

peterandrej

pensjonert moderator
takk for tipset, viktig å vite. Skal se til at dette blir gjort all over again :)

Du spotter mitt svar fordi du ikke tar det seriøst. Men seriøst, det der holder ikke mål. Uansett hvilken quick-fix du blir å benytte deg av for å "løse" problemet i IE, så vil du, før eller siden, se at siden ser helt fu**** ut. Om det blir på en nyere/eldre versjon av IE/Safari/Opera eller på en mobil enhet kan bli litt tilfeldig fordi med den koden der er det jo ren bingo om du får opp siden i det hele tatt.

Men for all del, det er jo ikke min kunde.

Som et tips:

Menyen ligger inne i en div som er satt til float:right og med en bredde på 50%. To problemer:

1. Menyen ligger i midten, ikke til høyre.
2. Den strekker seg over hele siden, ikke 50%

You do the math...
 

Living Glad

Brukertittel
?

Beklager, men jeg er ikke norsk og vet ikke hva "spotte" betyr så er ikke helt sikker hva du mente..

men nå har jeg kjørt såkalt html validator og ser at dette er egentlig helt horribelt med hensyn til hvordan kode skal være. Må få dette i orden, skulle ønske jeg kunne litt mer, men jeg er ikke så flink med koden, det er mer design for øyet alene jeg kan .. hmm.. ikke kode design

men.. skal nok få orden på ting
 

mkander

Medlem
100% valid html er ikke noe vits i å bruke tid på, det som er viktig er at alle i målgruppen får opp siden slik du ønsker.

Det er selvfølgelig fint å kode best mulig i utviklingsfasen, men å bruke x antall timer på å rette opp småfeil for å få siden til å validere uten å se mongis ut har jeg ikke noe tro på.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ofte er det sånne småfeil som får en side til å se mongis ut i en nettleser, mens den ser ordentlig ut i resten, og er det en side som ikke ser riktig ut som har massevis av feil, så er det ihvertfall et veldig bra sted å starte letingen etter problemet.

Men selvsagt - noen ganger kan det være feil som ikke har noe å si (f.ex. gir facebook fan/likebox en del feil som ikke har noe å si), og da er det naturligvis noe helt annet
 

peterandrej

pensjonert moderator
Men selvsagt - noen ganger kan det være feil som ikke har noe å si (f.ex. gir facebook fan/likebox en del feil som ikke har noe å si), og da er det naturligvis noe helt annet

Det er riktig. Alle våre kunder som skal ha facebook-like/fanbox'er får en nettside som ikke validerer, noe jeg har forklart mange kunder er helt uproblematisk. At brukere som sitter med nettlesere fra 1997 ikke får opp siden er egentlig bare rett og rimelig.

I dette tilfellet er dog utgangspunktet så dårlig at min anbefaling er å kode om ihvertfall hele toppen, da den rent kodemessig ikke ser ut. Når man starter koden med 8-10 tomme div'er sier det seg egentlig selv hvor nivået ligger. Legger også til at koden rundt menyen faktisk er så ulogisk satt opp at hvis man ikke skriver denne på nytt vil nettsiden aldri fungere brukbart.

Det blir som Forrest Gumps sjokolade. You never know what you gonna get.
 

Nutz

Med lem
Den menyen bør la seg fikses med noen IE-spesifikke tags i CSS, den som har laget templaten til joomla bør kunne dette..
Den du er på jakt etter er en som forstår seg på Joomla-templates, -dette er ikke bare simpel flat html-kode..
 
Topp