Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Biip trafikk

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ifølge kommentarene på den artikkelen legges det til 2000 brukere klokken 07.59. vil det si at på dagtiden er det i realitet 2000 mindre brukere enn opplyst? Noe som vil si at det bare er 217 brukere på siden nå (det står 2217)?

Jeg vil nå uansett tro at Nettavisen og Egmont har gjort grundige undersøkelser med egne statestikkverktøy før dem inngikk noe avtale. Om dem ikke har gjort det, så har dem fortsatt ikke kjøpt katta i sekken siden biip ikke vil klare å levere det som er avtale, ergo heller ikke få betalt disse 100 millionene sine.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Vet at Alexa ikke har mye å si, men det viser hvertfall litt rett:
biip.no - Traffic Details from Alexa

Så, det er nok trafikk hvertfall, og vil tro det er det som er viktig for Nettavisen og Egmont :)

Kan godt hende at de jukser, men det er mange skolebarn i Norge, og at de logger på når de kommer på skolen er godt mulig :p
 

Tonny Kluften

Administrator
Alexa er ubrukbar når det gjelder biip (sorry Caper).

Nettavisen og Egmont er selvsagt ikke lurt, de vet hvor mange som har vært der. Det er ikke noe slik svindel det er snakk om i det hele tatt. Men kan biip ha pumpet opp tallet for å fremstå som mere populære hos brukerne? Det ville jeg gjort ihvertfall :D
 

Knut

Medlem
De eneste som er lurt er vel E24. alle adnre vet vel egentlig at sånne "pålogget nå" tall ikke er til å stole på.
 

Keanu

Geek
Dagens Næringsliv har også denne saken på sin "etterbørs" i dag. Saken får omtrent like mye plass som "1 kr -> 100 mill"-saken, så det er nok en liten ripe i lakken for prosjektet.

Alikevel står det at Nettavisen / Egmont har full tillitt til tallene, og at de selvsagt ikke bare har sittet og sett på "Antallet logget inn akkurat nå" når de gikk gjennom evalueringen av biip. Rimelig merkelig at dette blir slått såpass stort opp i grunn.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tror nok også det har vært ganske grundig sjekk av dette før biip ble kjøpt. Tviler på at det er så lett å pumpe opp tallene hos f.ex. TNA gallup. Kan tenke meg at det er en kombinasjon av unger som skal sjekke før de skal på skolen, og unger som sjekker på skolen rett før første time. Begge deler matcher veldig bra både med tid og brukergruppe.

En annen ting:
Hvis man først skulle gjøre noe sånt, så hadde det vært utrolig gjennomsiktig å gjøre det så brått, hadde jo ikke krevet mange linjene med kode å gjøre det *mye* mer troverdig heller, så jeg tror nok (igjen) at det faktisk er en liten bug/treghet, som skaper dette fenomenet.
 
Sist redigert av en moderator:

Stormen

Medlem
Yo, for Biip.no sin del, så er en "ikke-sak" egentlig - og Bo, teknisk sjef hos oss, forklarer godt hvorfor tallene er som de er i artikkelen :) Vi tjener jo våre penger på antall unike besøkende i uken (som danner grunnlaget for hvor mye vi tjener på reklame) - og egentlig ingenting annet. Dette tallet blir tracket av TNS Gallup, og kan sees her

Norsk Ideutvikling - Trafikksenter

Men, dette konsulentselskapet som nevnes - "BBMS" - det drives av 3 folk som også eier Pimp min Profil - et selskap som leverer styling-tjenester til Nettby-profiler. Så jeg forstår godt hvorfor de tok kontakt med DN - det er sikkert lukrativt for de å forsøke å ødelegge for oss. Men jeg bryr meg ærlig talt ikke så mye - "antall påloggede nå" betyr uansett ingenting for forretningen :)
 
Topp