Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bilagsføring ved mange innbetalinger

Alvida

Medlem
La oss si at jeg i løpet av et år får 10,000 innbetalinger på paypal, 20 dollar per stk.
Eller 100,000.

Hvordan i helsike skal man bilagsføre dette? Hvis man ikke kan bruke paypalkvitteringen som et bilag. Noen gode løsninger på regnskapsføring av ekstremt mange innbetalinger?
 

sta

Medlem
Når det gjelder mottak av betaling via PayPal kan jeg ikke se hvorfor du ikke skal kunne bruke kvitteringen fra PayPal som bilag - denne viser jo bare at pengene er kommet inn hvilket er enkelt å verifisere. I tillegg må du jo ha en form for utfakturering for hver innbetaling i regnskapet.

Er det et alternativ å føre en form for "kasse"-innbetaling og regnskapsføre dette som ved kontantsalg i butikk? Du kan jo f.eks. samle alle innbetalinger for en uke og bare lage et samlebilag på disse og en tilsvarende utgående faktura.

Uansett tror jeg det kan være lurt å bruke noen kroner på å diskutere dette med en regnskapsfører. Det kan fort spare deg for en del tid og problemer.
 

Alvida

Medlem
Usikker på hvordan reglene er på dette. Ville nesten tro at paypal kontoen fungerer som en vanlig konto. Og på en vanlig bankkonto så må man vel bilagsføre hver innbetaling, selv om det skulle være 100,000 stk a 20 $?

Ang kasseinnbetaling - hvis jeg kunne samle alle innbetalingene for en uke, så kunne jeg vel gjøre det per år også? I prinsippet ingen forskjell.

Finner ingen info om denne problemstillingen på nettet. Vil tro bl.a aksjespekulanter som gjør flere tusen handler i året har samme problemet..
 

quicktech

Medlem
PayPal tilbyr en CSV løsning som lar deg eksportere alle innbetalinger innenfor en viss tidsramme og deretter importere dette i de fleste regnskapsprogram. Det bør løse den tekniske utfordringen og også den kostnadsmessige fordi du unngår at regnskapsførere jobber med hvert enkelt bilag manuellt.
 
Topp