Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bildebase med godt utvalg til reisesider

Ole Avranden

utvandret
Jobber med å utvikle en serie reisesider, og sliter med å skaffe nok gode stockphotos. Nå har jeg abonnement på iStockphoto, Shutterstock + noen små nasjonale bildebaser.
Men det er mange destinasjoner hvor jeg sliter med dårlig utvalg av bilder.

Så er det noen som vet om en bildebase som er bedre på destinasjoner, severdigheter og attraksjoner enn iStockphoto + Shutterstock?

- Eller er det bare å pakke kamera og begynne å booke flybilletter Europa rundt?

(Ønsker ikke å bruke WikiMedia o.l pga rettighetsspørsmål. Enklere å forholde seg til kjøpte bilder.)
 
A

aabbcc

Guest
Hvilke områder er det du er ute etter? Jeg, og sikkert mange andre her, har en god del bilder fra reiser de siste årene. Du kan få en grei stock-pris fra meg om jeg har noe som kan være aktuelt, og det gjelder kanskje flere her inne.

aabbcc
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg kan ikke gå ut med en liste nå, men det er nettsteder for 30+ destinasjoner som skal ferdigstilles i år. Neste år er det 60 nye destinasjoner som venter.

- Men det er et interessant tilbud aabbcc, som jeg absolutt skal vurdere!
 
A

aabbcc

Guest
Såpass ja. Det er jo et ganske voksent prosjekt.

Bare å ta kontakt.
 

Tenshi

Medlem
De store reiseselskapene tar bildene selv av hoteller og andre severdigheter i reiseområdene.

Kanskje det er beste løsning for deg også? Selv om det blir "dyre bilder" hehe
 

Ole Avranden

utvandret
Det gjør normalt jeg også Tenshi, men til dette prosjektet blir det nærmest umulig da det er så mange destinasjoner på kort tid og med stor geografisk spredning.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er en interessant problemstilling! Som jeg gjerne vil være med på å løse hvis det er nok interesse for det.

Det er mange her inne, og utenfor, som driver diverse reisesider med forskjellige vinklinger og behov. Hvis det er nok interessenter så skal man ikke se bort fra at det er mulig for meg å få på plass disse bildene man ønsker.
Jeg har forøvrig et godt nettverk av fotografer ute i Europa.

Ta kontakt med meg på bkm@goldfishmedia.no så kan det hende vi kan finne ut av noe.
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg har grublet en stund (god stund) på forslaget ditt Msites, for det er et godt forslag. Men jeg tror administrasjonen av det hele vil bli for enorm. Det er sabla enkelt å gå inn i en billeddatabase og kjøpe 5 bilder til en artikkel, sammenlignet med å få tillatelser, avtale tider, reise og fotografere, få godkjennelse på bilder osv...

- Nå bruker jeg 6 forskjellige bildebaser og klarer stort sett å finne alle de nødvendige bildene der. De resterende finner jeg "på andre vis".
 
Topp