Kjapp og trygg hosting for Wordpress

bilder av produkter

Saida80

Medlem
Hei alle sammen:)

Hvordan tar dere gode bilder av produkter? jeg tenker på klær og andre produkter:)
kan dere som har erfaring gi noen tips!! jeg får det ikke til!
jeg vet ikke om jeg har dårlig kamera? eller om jeg ikke er flink å velge riktig lys eller om det er blitzen eller hva!!?
Jeg er så takknemlig om jeg får noen tips her:)
 

Saida80

Medlem
ingen erfaring, jeg har bare tatt familie bilder før! jeg har bare et lite kamera som jag har brukt i mange år! men det jeg ikke får til er at det blir ikke riktig lys, enten så blir det mye lys eller helt tam..jeg får ikke frem de originale fargene!
 

Ole Avranden

utvandret
For å ta gode produktbilder trenger du som et minimum:
- Et habilt speilreflekskamera (de nyeste forbrukermodellene er gode nok) - 6000
- Et godt zoomobjektiv, eller aller helst 2 faste objektiver (Her må du legge litt penger) - 6000 - ?? ???
- 2 studioblitser eller fotolamper - 3000++
- Bakgrunner - 500
- Fotoredigeringsprogram (Til nød Gimp som er gratis, helst Photoshop e.l.)

Det viktigste "utstyret" for å ta gode produktbilder finner man bak kameraet - fotografen. Ta et kurs eller to for å lære det grunnleggende om foto, og så leker du deg mye med kameraet etterpå for å finne din egen stil og teknikker.
Men det er altså ikke til å komme utenom at du faktisk trenger en del hardware også.

Som du ser kan du kjøpe relativt mange bilder hos fotograf før det faktisk lønner seg å kjøpe eget utstyr. Særlig hvis du skal regne tiden som en kostnad, da du vil bruke relativt mye tid på å lære deg å ta habile produktbilder. Så vurder det også!
 

Saida80

Medlem
takk for svarene:) jeg må nok ta denne delen litt mer seriøst, og bruke litt mer penger på det! jeg får begynne med å kjøpe et bra kamera også kanskje ta et grunnleggende kurs i fotografi.,,:)
 
Topp