Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bilder på produktene??

Saida80

Medlem
Hei alle sammen:)

Jeg har et spørsmål angående bilder av produkter i nettbutikken. Hvordan gjør dere det? pleier dere å gjøre klar en ferdig bakgrunn før dere tar bilder? tenker dere på lysforhold før dere tar bilder? når det gjelder klær er det best å ha de på utstillingsdukker? jeg har ingen anelse om dette, men det jeg tenkte selv var bare å ta bilder med min gamle kamira og sette en bakgrunn som passer til bilde på Gimp! er det riktig? håper noen med erfaring kan svare meg her, takk
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det blir mye læring her, så best å forberede deg på at du tar de første omgangene om igjen. Selv synes jeg det er best med dagslys.
Hvit duk funker ikke, men hvite A4-ark gjør det - det reflekterer mye bedre (duk blir grå). Ikke bruk for mye tid med å klippe/skjære ut bildene: ta en grov utskjæring, så smooth og feather.
 

cec1973

Medlem
Aaah... jeg er enig med Pong, det er MYE å lære. Jeg hadde først noen skikkelig, skikkelig amatørbilder på FB-siden min. For noen uker siden fant jeg ut at jeg måtte prøve å sette meg inn i tingene og begynte. Det ble mye banning og steiking den første uken, men etterhvert gikk det lettere og lettere. Jeg tar bilder av små ting, så jeg bruker lystelt og fant ut at det var det letteste. Jeg prøvde meg i dagslys, men da ble det for varierende lys. Og ja, hvitt papir er det jeg har funnet ut er det beste. Skjønt, å få alle bildene til å ha helt lik bakgrunn klarer jeg ikke selv om jeg tar bildene i RAW og selv om jeg har egendefinert hvitballanse (hahahaha, det er de faguttrykkene jeg har lært meg....:)).

Nå skal det sies at jeg overhodet ikke er interessert i fotografering, så da ble det nok en ganske stor dørstokkmil før jeg endelig bestemte meg for å lese litt. :)

Forøvrig kan jeg si at responsen på produktene ble MYE bedre etter at jeg fikk litt mindre amatørmessige bilder.
 

Saida80

Medlem
Tusen takk for svarene her:) jeg lette litt på google, og fant at en del anbefalte hvit rullegardin fra ikea. og at man kunne lyse den mer opp med å sette en plitz bak rullegardinen hvis ønskalig. jeg har lyst å prøve rullegardin og ser hvordan det går:)
 

Beergear.no

Medlem
Prøvde du dette?
I så fall hvordan gikk det.
Er ikke helt fornøyd med bildene vi tar selv.

Vi har et Canon EOS 600D til dette, så det er nok heller kunnskapene i Photoshop som ikke er bra nok, når det kommer til produktbilder. Og kanskje vi skulle hatt en ekstern blits...

Pleier å ta bildene i en hvit eske, med hvitt ark som bakgrunn, eller ute når været tillater det.
Av gammel vane pleier jeg også å prøve å holde bildene under 20k (600x600) men det er vel egentlig ikke nødvendig nå som de fleste sitter på ganske raske linjer...

Om noen har tips til "perfekte" produktbilder, tar vi gjerne i mot! ;)
Tenker da egentlig mest på etterbehandling av bilder.
 

Beergear.no

Medlem
Fotograf, helt uaktuelt.
Det hadde blitt forferdelig upraktisk og sannsynligvis dyrt.

De andre tingene der så jo ganske smart ut!
Etter hva jeg forstår så er det lys, lys og atter lys som er det viktigste...

Vi selger den del lys til reptil i den ene nettbutikken.
Der er det mange sterke pærer med forskjellige kelvin.
Kanskje jeg rett og slett skulle prøve meg litt med et par 160 w derfra i første omgang...
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Nå er det vel ca 6000 - 6500 K som regnes som dagslys om jeg ikke husker helt feil fra min tid som ivrig akvarist?
Anyway, er ikke på budsjett, men vil ha det raskest mulig.
Tipper jeg tar inn noen av de light boksene når jeg først bestiller.

@Dag, er det noen spesiell grunn til at disse er "runde"?
Driver å ser på flere varianter, og ser for meg at en firkantet er mer praktisk, men de reflekterer kanskje ikke lyset like bra?
 
Topp