Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Billig og bra?

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Som den gjerrigknarken jeg er, sparer jeg penger der jeg kan. Hosting er ikke et av de stedene.
Det forundrer meg stadig vekk at folk velger hosting på bakgrunn av pris (og likevel forlanger topp service, super oppetid, ubegrenset ditt og datt osv.) - og jeg føler meg rimelig sikker på at de som velger hosting ut fra pris, ikke vil overleve i webbransjen over lengre tid.

Samtidig er det jo ikke nødvendigvis slik at dyrest er best og mest stabilt. Så hvilket hostingselskap satser du på?

Jeg selv bruker Webhuset, Webspesialisten, men også noen andre.
 

Stoppet

Banned
Jeg har etter prøving av mye forskjellig billig og mellomdyrt funnet leverandøren jeg forhåpentligvis kal leve og vokse med. Jeg har flyttet noen av mine sider over til Synthesis og har fått god fart og fortreffelig suppuort på mitt Professional managed WP abonnement.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg tror de fleste av oss, også du, velger ut fra pris, men at vi ikke utelukkende velger ut fra pris, men også litt andre punkter.

Jeg har eksempelvis brukt Servage i mange år for en del av mine webprosjekter - billig, men også hatet av mange.
Jeg bruker også Domeneshop til hosting av noen prosjekter, her er det også en fornuftig pris.

Jeg kunne sikkert gått enda mer opp i det å velge hostingløsninger og gjort analyse av det. Akkurat som jeg sikkert kunne brukt tid til å forbedre en del andre elementer i min drift. Spørsmålet er bare om det er fornuftig å bruke ressurser på bedriftsøkonomisk.

Bruker forøvrig også noen andre hostingselskaper.
 

xdex

Medlem
Billig er ikke alltid bra, det er helt riktig. Men det er selvfølgelig penger å spare dersom man velger en VPS løsning, fremfor eget webhotell på hvert domene. Her finnes det også cloud løsninger, som lett kan skaleres. Det er i hvert fall lengesiden jeg brukte "webhotell"-pakker på sider som faktisk har endel besøkende. Det er viktig å skalere, og gi brukere den beste opplevelsen.

Jeg ler fortsatt av kommentaren her inne "Jeg bruker one.com" - "Kondolerer!"
 
Topp