Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Billigste .no-domeneleverandør 2013

Ludo

Medlem
Hei,

Jeg lurte på om det er noen som vet hvem som er billigste leverandør av .no-domener?

Jeg vet at dere her på webforumet sverger til domeneshop selv om de ikke er de billigste, men er det noen som vet hvem som faktisk er billigst?

Man skulle tro det gikk an å finne ut av det bare ved å ta et enkelt søk på Google, men så lett ser det ikke ut til å være. Det virker som om det kommer en del avgifter i tillegg til det som står, og det er ikke så lett å få oversikten.
 

Tony J

Alle skal få
Tørr man bestille noe fra noen som ikke har oppdatert nyhetene sine på 6 år da? (Se høyre spalte på forsiden)
 

Santo

Active Member
Tørr man bestille noe fra noen som ikke har oppdatert nyhetene sine på 6 år da? (Se høyre spalte på forsiden)

Du har et poeng der, men jeg tror likevel de er aktive... ;)

Jeg har forøvrig aldri benyttet registrar.no, så jeg har ingen personlige erfaringer derifra.

Selv synes jeg forøvrig Domeneshop fungerer bra. De er kanskje ikke aller rimeligst, men de er likevel veldig rimelige og er gode på domener.
 
A

aabbcc

Guest
Hvis du skal ha ett domene, så kan jeg ikke se at det er verdt tida å prøve å spare 20 kroner i året... Jeg ville heller ha valgt en solid leverandør enn å risikert problemer for summer i den størrelsesordenen.

abc
 

Tony J

Alle skal få
Jeg bryr meg ikke om de billigste. Liker å samle både domene og webhotell på samme plass. Om det koster 10-20 kroner mer i året for domenet så er det en kostnad jeg tar. Driver man med kjøp og salg av mange domener så ser jeg fordelen med å tenke billig da mange små bekker blir en stor flom.
 

Ludo

Medlem
Ved valg av webhotell er det viktig å legge vekt på kvalitet. Ved valg av registrant bør ikke det bety så mye. Alt de skal gjøre, er å registrere domenet for deg (hvilket er automatisert) samt ha god nok sikkerhet til at det ikke kan bli stjålet (dersom det skulle være verdifullt).

For min del ville det også talt i positiv retning dersom de aksepterte PayPal som betalingsløsning, men det er vel bare å glemme i Norge.

Men dersom man legger vekt på kvalitet fremfor pris: Er det noe Domeneshop tilbyr som de andre ikke har (hvis man bare skal bruke dem som registrant og ikke webhotell)? Nå er jeg på jakt etter konkrete eksempler, altså.
 

Tony J

Alle skal få
Pro Isp tar Paypal. Jeg velger de utelukkende basert på god service, oppetid og gode tekniske løsninger :)
 
A

aabbcc

Guest
Men dersom man legger vekt på kvalitet fremfor pris: Er det noe Domeneshop tilbyr som de andre ikke har (hvis man bare skal bruke dem som registrant og ikke webhotell)? Nå er jeg på jakt etter konkrete eksempler, altså.

Neida, det er ikke sikkert det så mye annet enn stabilitet og enkelhet. Men saken er at om jeg bruker 2 timer på å spare 20 kroner i året, så tar det mange år før jeg har spart noe på det om jeg beregner inn en timespris på 1000 kroner (100 år, så det kan gå innenfor min levetid om jeg lever skikkelig lenge). Jeg synes det er praktisk å ha domene og hotell hos samme leverandør.

abc
 
Topp