Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Bla igjennom knapp" fungerer ikke med Ipad.

Tony J

Alle skal få
Hei, prøver å åpne en side med Ipad hvor det befinner seg en "Bla igjennom" knapp, men knappen som vises er skygget litt ut og ute av funksjon. På andre pc'er inkludert Iphone så vises knappen tydelig, er aktiv og fungerer. Funksjonen til knappen vil være for å laste opp bilder på siden. Noen som har noen tips for å komme seg rundt dette problemet? Er det rett og slett Ipad sin OS som gjør dette umulig uten å modifisere Ipad'en?
 

adeneo

Medlem
iOS gir deg i utgangspunktet ikke tilgang til filsystemet på den måten, så en knapp for å laste opp bilder virker noe unødvendig, og det er vel sikkert derfor den er "disabled".
De fleste apper for iOS bruker iTunes eller noe lignende for å laste opp filer til nettet.

Jeg trodde det var akkurat det samme i safari på iPhone, men det er mulig jeg tar feil ?
 

Tony J

Alle skal få
iOS gir deg i utgangspunktet ikke tilgang til filsystemet på den måten, så en knapp for å laste opp bilder virker noe unødvendig, og det er vel sikkert derfor den er "disabled".
De fleste apper for iOS bruker iTunes eller noe lignende for å laste opp filer til nettet.

Jeg trodde det var akkurat det samme i safari på iPhone, men det er mulig jeg tar feil ?

Med Iphone så fungerer altså denne knappen. Ved å trykke på den kan jeg velge bilder fra telefonen og laste opp. Jeg har googlet litt og det kan virke som siste oppdatering til IOS6 skal fikse dette. Usikker på hva versjonen var på Ipaden som ble forsøkt, men skal sjekke og oppdatere til 6 dersom det var en gamlere versjon og prøve på nytt. En knapp for å laste opp bilder er nødvendig dersom man ønsker å bruke mobile enheter til å laste opp innhold på en nettside.

"One of the most-requested features added to Safari in iOS 6 is media uploading. When you're using a website that allows you to upload photos or videos—for example, eBay, Craigslist, or a photo-sharing site—tapping the Upload or Choose File button on a webpage gives you the option to choose an existing photo or video from your Photos library, or to take a photo or video using your device’s camera. For the former, you just navigate to an album and then tap on the image you want to use; it immediately uploads to the site. For the latter, after you take the photo or video, and you’re satisfied with the way it turned out, tap the Use button to upload it."

Ref: Hands on with iOS 6: Safari | Macworld
 

adeneo

Medlem
Yepp, søkte på det i går, og fant ut det samme, så det stemmer nok.
Da er det enten for gammel versjon av iOS på denne ipad'en eller så er knappen satt til "disabled" på enheter som bruker iOS, noe som er en forholdsvis enkel affære i javascript, men dersom det er din side så er vel det enkelt å fikse ?
 

Tony J

Alle skal få
Yepp, søkte på det i går, og fant ut det samme, så det stemmer nok.
Da er det enten for gammel versjon av iOS på denne ipad'en eller så er knappen satt til "disabled" på enheter som bruker iOS, noe som er en forholdsvis enkel affære i javascript, men dersom det er din side så er vel det enkelt å fikse ?

Jepp er min side. Har som sagt testet med Iphone og fungerer fint, så da må jeg regne med at det vil fungere med IPAD også dersom siste versjon blir brukt. Satser på det, om ikke så revner det for meg :p
 
Topp