Kjapp og trygg hosting for Wordpress

blackout i en php-fil. Hjelp ønskes

Britta

stoffdronning
Herlig land, noen ganger er tittel jo vanskelig å finne.
Jeg har akkurat en black-out, sitter vel på ledningen.
bruker wordpress - men dette er mer et php-spørsmål.

Har en style.css som funker.
Bruker standardtemplate med alle nødvendige php-filer som funker.

Har i tillegg en archives.php som inneholder følgende kode:
------------------------------------
<?php
/*
Template Name: Archives
*/
?>

<?php get_header(); ?>

<div id="content" class="widecolumn">

<?php include (TEMPLATEPATH . '/searchform.php'); ?>

<h2>Archives by Month:</h2>
<ul>
<?php wp_get_archives('type=monthly'); ?>
</ul>

<h2>Archives by Subject:</h2>
<ul>
<?php wp_list_categories(); ?>
</ul>


</div>

<?php get_footer(); ?>
-------------------------------------

Jeg tenkte jeg kan slette det som er kursiv (som danner sidebaren der). Det virker og det ser også ganske greit ut.
Men det mangler vel likevel noe fordi lager jeg en ny side med tekst i Wordpress og velger archives som template får jeg ikke inn teksten. Det blir bare tomt.

Det er sikkert voldsomt enkelt men jeg kommer ikke på det.

vi ldere være så snill og hjelpe meg med dette? Jeg er fremdeles nybegynner med programmeringsdelen. Forstår en del og synes det er ikke så vanskelig å endre eller slette noe i koden, men jeg har det vanskelig å skrive noe nytt. :-/ Ting tar tid.

Takk og hilsen, Britta - som håper at plasseringen av innlegget passer.
 

Britta

stoffdronning
Tenkte det var inkludert i --> id="content"

Men har lagd til det du foreslo (*host*, :eek:) og nå vises faktisk tittel men fremdeles ikke content.
F..., jeg vet så lite, nesten pinlig at jeg kunne bli så gammel uten å vite nok om det :rolleyes:.
 

Tonny Kluften

Administrator
Har ikke alt i hodet, men sett inn det her istedenfor det jeg skrev over her. Kode fra default page.php.


<?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?>
<div class="post" id="post-<?php the_ID(); ?>">
<h2><?php the_title(); ?></h2>

<?php the_content('<p class="serif">Read the rest of this page &raquo;</p>'); ?>

<?php wp_link_pages(array('before' => '<p><strong>Pages:</strong> ', 'after' => '</p>', 'next_or_number' => 'number')); ?>

</div>
<?php endwhile; endif; ?>

<?php comments_template(); ?>
 

webpiken

Medlem
Utfra det jeg kan se, var det ikke sidebar du fjernet, men det faktiske innholdet på arkivsiden.

Det er ingen kode for sidebar i den templaten der.

Når det er sagt, hvorfor vil du bruke arkiv-templaten til å lage andre sider?
 

Britta

stoffdronning
Utfra det jeg kan se, var det ikke sidebar du fjernet, men det faktiske innholdet på arkivsiden.

Det er ingen kode for sidebar i den templaten der.

Når det er sagt, hvorfor vil du bruke arkiv-templaten til å lage andre sider?

Nå da du sier det blir det mye lysere i hodet mitt. Selvfølgelig! Det er jo knyttet sammen, posts fra hovedtemplate blir til tids-/kategori-arkiv og SÅ kan det velges mellom standard og ekstra arkivtemplate. :rolleyes:

Jeg har 7 år 'blog-arkiv' som jeg endelig skal ordne opp i. 2 år ble skrevet som ren internetdagbok i en Dreamweaver-html-fil (og lastet opp), 4 år hos en fri blogtilbyder UTEN sikringsmulighet (betyr jeg er nødt til å gå via copy-paste, en mareritt) og 1 år i one.com sin blogsoftware (enten sikring via skript (har skripten men vet ikke ennå hvordan det funker) eller copy-paste). Og dette er en utrolig mengde tekst med noen linker og noen bilder.

Dette ligger i fanen 'gammel arkiv' og jeg ønsket ikke å ha dette via Wordpress-posts.
Du kan jo se på sida, hvis det er lov å sette linken. --> the-sun Se på 'altes Archiv', da er det en måned i 2005 og 2004 som jeg fikk inn.
Åh, og btw., var det ikke du med 'første webside'? ;-) Dette her var min første selvlaget webside i 2003, i tida av 800x600 og 15", hehe.

Ops, tror jeg prater meg borte, beklager.
@Tonny: takk, jeg skal prøve meg på det. :)
 
Topp