Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bli betalt for å sende tweets

Anders

Medlem
I løpet av min daglige surfing kom jeg tilfeldigvis innom en side som betaler deg for å legge ut tweets på twitter. Dette er nok mest aktuelt for dem med en stor følgermasse men er jo interessant hvordan markedsførere kan kjøpe seg troverdighet fra tvitrere.

Hvordan ville du følt det hvis en av de du følger kom med en tweet som så slik ut: "Nytt wordpress theme klar for nedlasting http://lenke (Ad)" ?

Er jo utrolig kjekt for de som har store twitter-kontoer, og har brukt x antall timer på å oppnå det kan få betalt for strevet. Men det blir nok noen som faller av lasset hvis de ikke går god for det.

Om du liker det eller ei, er er affiliate lenken min: Ad.ly - Referral

Hvordan ser du på dette fra en anonnsørs vinkel? Er jo et flott verktøy hvis du skal sette i gang en viral kampanje...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Er jo et flott verktøy hvis du skal sette i gang en viral kampanje...

Nei, det er jeg uenig i. Dette vil, gitt at man ikke har ekstremt flaks, resultere i at du mister enhver kredibilitet som tvitrer. De eneste du vil "nå" med en slik kampanje er andre som OGSÅ mangler kredibilitet (antagelig av samme årsak). Dere vil altså sitte på hvert deres nes som søppeltvitrere og spamme hverandre.

Forretningsideen er kul, men i den formen der vil den - etter min vurdering - skade mer enn den bygger.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dette er helt klart en tjeneste som ikke vil ta noe særlig av blant oss nordmenn. Nordmenn flest er jo steike gal, og vi er rammet av en forbannelse som hindrer oss i å tenke nytt. Desverre er det bare slik, så vi får nok bare lære oss å leve med det.

Tjenesten er sikkert bra den, men den er nok ikke aktuell dersom du kun har nordmenn som følger deg på Twitter. Om du hadde vært amerikaner, bosatt i USA, mens halve landet følger deg, da ville nok den tjenesten der kanskje vært litt mer innbringende.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Her tenkte jeg ut i fra en annonsørs vinkel. Type, lag din egen nonstop og vinn 10 kg...

Det er om mulig enda mer katastrofalt sett fra annonsørens synsvinkel. Annonsøren må betale for meningsløse meldinger uten kredibilitet - postet til brukere som selv poster meningsløse meldinger uten kredibilitet. Det blir som om Tradedoubler skulle betalt meg for å vise Tradedoubler til Tonny og Mr Vest. Og så kunne de vist meg annonser fra Google tilbake.

De ENESTE som kunne fått noe slikt til å funke, er stjerner som har millioner av følgere, og selv da vil denne markedsføringsteknikken i seg selv være svært lite effektiv. Vi vet at Kim Kardashian blir betalt for slikt, og det "funker" fordi hun alltid legger ved et bilde av seg selv toppløs.

Men ser vi på annonsen? Nope.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Dette er helt klart en tjeneste som ikke vil ta noe særlig av blant oss nordmenn. Nordmenn flest er jo steike gal, og vi er rammet av en forbannelse som hindrer oss i å tenke nytt. Desverre er det bare slik, så vi får nok bare lære oss å leve med det.

Det neste blir vel at du trekker inn janteloven.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Aha, skjønner den kan ha dratt det litt den veien ja. Det jeg hadde i tankene var mer dette med at folk er skeptisk til å prøve nye ting som ikke allerede finnes der ute. Ikke noe negativt ment altså, selv om min måte og skrive det på var litt teit.
 

jorno

New Member
Sprøtt hvordan dette ble en diskusjon om janteloven..

Personlig synes jeg det er trist med slike tjenester. Det er mulig jeg overdriver litt, men jeg synes dette strider mot prinsipper som gjør internett så fint. På slike måter kan en kjøpe seg frem i søkemotorer og blant folks troverdighet.

Er ikke naiv, skjønner at det kan være kostbart å komme seg opp i søkemotorene også på ærlig og redelig vis, men dette høres litt snuskete og juksete ut for meg.. Jeg er webmaster for en site med mange tusen besøkende om dagen selv, men ville neppe kjøpt en slik tjeneste.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Adwords er en del av nettet, så det "skader" ikke internett, men den har satt visse premisser for hvordan ting utvikles videre, og jeg liker ikke hva jeg ser.
Men det er jo ikke noe unikt.

Håper at dette regulerer seg selv litt fremover og at PPC forsvinner, men vi har stort sett jo ikke så mye erfaring med en verden der vi kan kopiere (samt automatisk tilpasse) info nærmest kostnadsfritt (STORT sett altså - hvor mye er det, 10-15 år??).

I mange tilfeller blir content designet slik at brukeren trykker på en annonse (=ka-ching).
Blir kjekt etterhvert med flere bots som ArticleBot - googlebot må bli smartere, eller content må screenes. Men blir googlebot smartere, så blir articlebots smartere blir googlebot smartere blir...

Tenk å duplisere nettsiden din og begge sider blir straffet - hvor mange $$ taper du da?
 
Topp