Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogg.no - adsense

Web2000

Medlem
Noen som vet om det går ann å få satt inn din egen google adsense kode på din blogg på blogg.no
Det kommer automatisk opp google adsense annonser når du oppretter blogg der, men jeg lurer altså på om du kan erstatte disse med dine egne koder og dermed få inntekter fra google. Evnt. noen som vet hvordan dette kan fikses.
 

i-net

Medlem
hehe, nei det er nok bare å glemme. Folka bak blogg.no er noen luringer som vil tjene mest mulig på hver eneste bruker. Husker jeg leste noe om at dem til og med hadde tenkt å ta betalt bare for å logge inn på kontoen sin for en tid tilbake (men det ble fort ikke noe av).

Dem er jo også mostander av at man plasserer egne annonser i bloggene, for da tjener dem jo mindre på sine annonser.
 
Sist redigert:

muffins

Medlem
Hehe, cant blame em, de er jo bare ute etter å tjene penger som alle oss andre inne her. Leste for en stund tilbake at de hadde gått med ganske greit underskudd også, så virkelig pengemaskin er det nok ikke.

Men du har jo muligheter til å legge inn egne annonser i tillegg til blogg.no sine da :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
det bryter mot vilkårene for bruk av tjenesten å plassere egne annonser på egen blogg. Ikke at det er så vanskelig; det er jo bare å redigere malen til bloggen din, men det er ikke tillatt altså.

Skal du bruke egne annonser så bruk en tjeneste der dette er tillatt. Som Googles Blogspot, wordpress.com, osv.
 

zapotek

Medlem
Synes nesten det er godt gjort å gå i underskudd med en slik tjeneste. De har søkkvis med brukere som genererer veldig mye trafikk. Hva kommer underskuddet av?

Peter: Jeg trodde det var ulovlig med egne annonser på Wordpress.com??? Tar jeg feil?
 

sKrud

Meget sliten student
Skal du bruke egne annonser så bruk en tjeneste der dette er tillatt. Som Googles Blogspot, wordpress.com, osv.

Jeg tror heller ikke wordpress synes det er greit med annonser..:/ så du får bare sette opp en konto på blogspot eller sette opp en egen side på egen server..

wordpress.com skrev:
Adsense, Yahoo, Chitika, TextLinkAds and other ads are not permitted to be added by users. Please send us feedback if you’d like to put ads on your blog, as we are considering such a feature for a future upgrade..

Advertising « Support « WordPress.com
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
sorry, my bad. wp.com tillater altså ikke ads. Jaja, så vet man det.

Da er det vel bare egenhostede sider og blogspots du må gå for da..
 

muffins

Medlem
det bryter mot vilkårene for bruk av tjenesten å plassere egne annonser på egen blogg. Ikke at det er så vanskelig; det er jo bare å redigere malen til bloggen din, men det er ikke tillatt altså.

Skal du bruke egne annonser så bruk en tjeneste der dette er tillatt. Som Googles Blogspot, wordpress.com, osv.

Det er jo ekstremt mange blogg.no brukere som har egne annonser på sin blogg da. Da kan ikke blogg.no ta vilkårene sine så veldig nøye isåfall :p
 

Fredrik

Medlem
He he. Humor og latter. Hvis den posten er seriøs så syns jeg synd på de gutta der. Uansett - når det kommer til underskudd så ble selskapet opprettet for ikke lege siden og regnskaptallene som foreligger sier ingenting. Blir spennende å vente på 2008 tallene når de blir offentlige.
 

picxx

Well-Known Member
Det er mange gratis bloggtjenester som tillater egne annonser på bloggene, både norske og utenlandske. Mange er også drevet av egne annonsører/sponsorer og de ser jo helst at du annonserer for dem, men det er ikke noe krav på de jeg har brukt.

Det finnes tross alt litt annet enn wp, blogspot og blogg.no :D
 

Geir E.

Medlem
En ting som mange sikkert ikke tenker på (har sett en del firmablogger på blogg.no) er jo at med AdSense så kommer det gjerne opp reklame til konkurrenter. Så jeg ville ikke anbefalt blogg.no til noen som skal drive noe seriøst.

Useriøst at det ikke skal være mulig å betale for å få bort reklamen. Tror at de fleste kjente bloggerne vil gradvis prøve å flytte seg bort fra blogg.no etter hvert som de ser mulighetene med en egen blogg og domene.
 
U

Uregistrert

Guest
Før var det vel mulig å betale for å fjerne annonsene og legge inn egne, men tror at de har fjernet det.
 
Topp