Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogg.no design

sten

Medlem
Hei.
Hva er det man må tenke på når man skal lage design til blogg.
Vet det er mulig å lage eget design på blogg.no med html koding, men hvordan skal jeg gå fram?
Jeg kan lage enkle hjemmesider ved hjelp av html koding.
Men når man skal lage blogg design på blogg.no, så må man samtidig ta vare på kommentarfelt, menyer og annet innhold.
Er dette som stopper meg fra å lage eget bloggdesign.
Kan jeg imagemappe en hjemmeside med photoshop, for så å integrere koden i blogg.no?
Koden får man jo opp, men jeg kan ikke laste opp bildemappen på blogg.no.
Så da må jeg bruke photobucket eller lignende.
Men går det i det hele tatt?

Det jeg er redd for er at man må kunne php for og fikse dette :confused:
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du skriver sidene i HTML som vanlig. Blogg.no funker som alle andre CMS-systemer. Dvs at de har ulike "hooks" som henter ut spesifikk informasjon fra databasen. Så i steden for at du skriver inn titler i h1-taggene dine, så setter du inn "hooken" som da henter titlene automagisk. Disse hooksene er enkle å se, og vil skille seg klart fra HTML.

Typisk bruker man ulike klammer for slike hooks, så se etter f.eks [blogtitle], {blogtitle}, osv. Når du har funnet disse er det forsåvidt bare å lime dem inn i HTML-koden på riktig plass. F.eks <h1>[posttitle]</h1>

Imagemaps bør du ikke bruke til å lage websider.
 

sten

Medlem
Du skriver sidene i HTML som vanlig. Blogg.no funker som alle andre CMS-systemer. Dvs at de har ulike "hooks" som henter ut spesifikk informasjon fra databasen. Så i steden for at du skriver inn titler i h1-taggene dine, så setter du inn "hooken" som da henter titlene automagisk. Disse hooksene er enkle å se, og vil skille seg klart fra HTML.

Typisk bruker man ulike klammer for slike hooks, så se etter f.eks [blogtitle], {blogtitle}, osv. Når du har funnet disse er det forsåvidt bare å lime dem inn i HTML-koden på riktig plass. F.eks <h1>[posttitle]</h1>

Imagemaps bør du ikke bruke til å lage websider.

Vil jeg da kunne bruke publiseringsløsningen som vanlig?
 
Topp