Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogg på bloggsider

peterandrej

pensjonert moderator
Det kan du ikke. Men, du kan sette opp en installasjon av wp i tillegg i en underkatalog, eks: Domene.com med samme design og slikt som den andre siden. Blir jo 2 steder å logge inn, men dette er faktisk det enkleste.

Bare husk å endre prefixet til databasetabellene i wp-config, eks wp2_ isteden for standard som er wp_
 

picxx

Well-Known Member
Regner med at ettersom hun kun har brukt sider er det en side som vises som forside? For å få til en blogg da er det jo bare å opprette en kategori, for deretter å lage en link til den kategorien. Eksempel:
Ingos bar og restaurant | Ingos bar & restaurant - Pattaya , hvor jeg bruker en side i front, og linker til kategorien for "nyheter".

Mulig jeg helt missforstod sp.m. men dette er ihvertfall det enkleste om jeg forstod det riktig.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Forsiden er en bloggpost faktisk, resten er sider.


Da er det jo bare å kopiere posten over til en side, sett siden som front, opprett en kategori i poster og link til den. Voila... bloggen er ready :D
 

picxx

Well-Known Member
Men den siden som er front nå skal ha adressa blablabla.com, Ikke blablabla.com/forside.

Du velger om du ønsker å ha bloggposter eller en side som forside en eller anne plassen inne i innstillingene i admin.
url'en til forsiden blir jo likvel den samme for om at det er en side som er front, men du frigir da bloggpostene, slik at du kan bruke dem som en blogg/dagbok.
 
Topp