Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogg på eget domene eller hovedside?

Tetto

Medlem
Jeg skal lage en blogg tilknyttet min nettside Tetto - Leverandør av anbuds- og annonsetjenester , men er usikker på om jeg bør legge bloggen på samme domene (f.eks. tetto.no/blogg) eller registrere et eget domene kun for bloggen (f.eks. tettoblogg.no).

På den ene siden kan det vel være en SEO-messig fordel å ha den på eget domene, for å få inn-lenker fra et annet nettsted. På den annen side er det kortere vei til hovedsiden fra tetto.no/blogg enn fra tettoblogg.no.

Har sjekket litt rundt, og det virker som de fleste i min bransje har bloggen på et eksternt domene, og enkelte har endog blogspot-adresser. Hva mener dere?
 

InVert

Blogger
Jeg ville selv valgt domene.no/blogg på grunn av at du da får flere innlenker til hoved domenet ditt(pinge blogginnleggene og dele dem på sosiale medier, er de av verdi får du naturlige innlenker fra andre), hele siden din får et løft med mer innhold, samtidig som internlenker er veldig viktig(noe du kan utnytte godt i en bloggsammenheng).
 

Tetto

Medlem
På egen nettside ja. Og bloggpostene må da være av høy kvalitet, ikke noe svada.

Altså på samme domene som hovedsiden, som InVert skriver? Hva er da grunnen til at mange har et annet domene kun for bloggen? Det er jo lettere å legge det på samme domene som hovedsiden.
 

eplebiten

Medlem
Har du tenkt over om dette vil ha noen betydning for sikkerheten til tjenesten? Hva skjer om noen infiltrerer bloggen og dermed får tilgang til alle filene på webhotellet? Personlig ville jeg aldri installert Wordpress (eller andre CMS) på samme server som for eksempel WHMCS. (Jeg driver selv blant annet med hosting.) Hvis man bruker f.eks. Cloudlinux kan man bruke CageFS som vil isolere hver enkelt konto, men selv da ville jeg installert WP på et separat webhotell med eget domene eller underdomene.
 
Topp