Kjapp og trygg hosting for Wordpress

blogg på flere språk???

ElinN

Medlem
hei hei
Jeg er helt ny her og har noen spørsmål ang blogg og språk på blogg. Hvis jeg har 3 like domener men med forskjellige avslutninger dvs.no, se ,dk osv. kan jeg da ha alt på samme side og bare ha en språk knapp hvor kun teksten forandres men ikke bildene?? eller må jeg ha 3 forskjellige sider hvor jeg må laste alt opp 3 ganger eller kan ejg ha en side med forskjellige språk knapper? Har litt av samme spørsmål ang webhotell, siden jeg har 3 like domener med forskjellige avslutninger må jeg da ha webhotell til alle 3?
Er helt ny i gamet og dette er helt sikkert helt teite spørsmål men men får håper ejg blir litt klokere :)
i samme slengen så kan jeg spørre om litt andre ting...
Hvor er det best å ha webhotell når jeg har wordpress....(jeg har mye pågang til tider og det må tåle mye pågang)
Er de norske webhotellene bedre enn de store utlandske som bluehost m.fler?

Håper noen kan hjelpe meg her :)

Mvh Elin
 

Britta

stoffdronning
Jeg ville ha en hoveddomene med en webhotell og bare sender de andre 2 domene videre til den adressen.

ang. flerspråkelig: det finnes en Plugin som heter WPML som løser problemet ditt (koster vel 29 usd). Se på demo-videoen på høyre delen av sida der.
Jeg vet ikke om noen gratis, men kanskje noen av de andre her inne.

Hilsen, Britta
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Et gratisalternativ: polylang funker også fint

En fordel med wpml er nettopp at den er gratis, og at den funker (bedre) med endel litt mer fancy ting, som f.ex. endel nettbutikkløsninger

Ang. de tre domenene - skal du ha de samme sidene på alle sammen? I såfall er det enkleste/beste bare å videresende de to "ekstra" til "hoved"-domenet, og i såfall kan du bruke hvilket webhotell som helst. Min anbefaling er host1.no (afflink), flinke og hyggelige folk, med kjappe servere.

Generelt får du en liten ekstra fartsbonus av å ha server/webhotell plassert nær der de fleste av dine besøkende kommer fra, men at serverne ikke er overfylt er mye viktigere.
 
Sist redigert:

ElinN

Medlem
Tusen tusen takk for god hjelp :D fant det forumet her i dag og må jo bare si at det er helt genialt!! så nå kommer ejg til å plage dere med alle mulige spørsmål i tiden fremover :D
 

ElinN

Medlem
ok da bruker jeg den plugin og sender 2 av domene videre til hovedsiden.......men hvordan går jeg frem for at sende de 2 andre domenene videre til hovedsiden?:confused::confused::confused:
 
Topp