Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogg uten kontakt info.

OldHP

Medlem
OK

Det jeg mener er at det står ikke no email adresser på blogger, finner nesten aldri email adressene til bloggerene.
 
Synes det er bare rett og rimelig at slike blogger som regel mangler kontaktinfo. De er jo drevet av privatpersoner, ikke av bedrifter, og å oppgi personlig kontaktinformasjon på nettet er ikke nødvendigvis det smarteste man gjør, det er iallefall hundrevis av ungdomskampanjer som oppfordrer til å la være. Og hadde jeg vært en femten år gammel blond jente som blogget om hverdagen min med store mengder bilder og video hadde nok jeg også latt være å legge ut kontaktinfo for å slippe ekle kjærlighetsbrev fra folk jeg aldri hadde møtt og henvendelser fra femti år gamle menn som lurte på om jeg kunne tenke meg å posere naken på webcam.

Og i de fleste tilfeller har du null behov for å kunne kontakte disse bloggerne. Bruker de blogg.no eller andre lignende tjenester er det blogg.no man må kontakte for å kjøpe annonseplass. Har du andre grunner til å skulle ha tak i disse kan jeg umiddelbart tenke meg følgende muligheter:

- Skann over siden og se om du finner noen som helst indikasjon på at bloggeren har en Facebook-side eller Twitter-konto. Gå dit og se om du klarer å få kontakt med bloggeren der.
- Dersom det er en kjent blogger som har vært omtalt i media, står det som regel et fullt navn der, og da kan du som regel bare slå det opp i telefonkatalogen for å finne kontaktinformasjon. Søk etter nicket i kvasir nyheter eller retriever for å finne presseoppslag om bloggeren. Er selvsagt ikke alle bloggere du kan finne informasjon om på den måten, men er det snakk om Voe eller Vampus bør du ha null problemer med å finne ut hva de heter gjennom media.
- Om alt annet slår feil, legg igjen en kommentar til et av innleggene deres der du etterspør kontaktinformasjon. Eller gjør det på den litt mer sneaky måten om du prøver å få kontakt med bloggere som er lette å manipulere: legg igjen en god kommentar med link til din egen blogg på en måte som får dem til å besøke bloggen din og skrive en kommentar der. Dersom du bruker wordpress kan du dermed bare gå inn i admin og finne ut hvilken epostadresse de har etter at de har kommentert bloggen din. Men det krever selvsagt at du klarer å skrive så bra at du ikke bare får dem til å klikke på linken til din blogg, men også får dem til å kommentere din blogg. Så det er nok enklere å bare spørre.
 
Topp