Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bloggere / skribenter

Hvor mye er det normalt å betale bloggere / skribenter som skriver artikler om bl.a søkemotoroptimalisering, markedsføring på Internett og lignende?

uansett, er på utkikk etter noen som kan skrive artikler om akkurat dette, og andre ting som kan være relevante for en lignende side ala. webforumet.no
 

picxx

Well-Known Member
Sendt deg en pm.
 

picxx

Well-Known Member
Du reklamerer om at du ønsker bloggere til en side som ligner webforumet.no (Altså konkurrerende) på webforumet.no? 0-o

Han søker etter betalte skribenter til en side.
Ingen reklame her som jeg ser.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva slags lengde ønsker du på artiklene?

Jeg kan skrive artikler om SEO, internettmarkedsføring osv for 1.2 eks mva kroner per ord så lenge du skal ha en brukbar mengde.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvor mye er det normalt å betale bloggere / skribenter som skriver artikler om bl.a søkemotoroptimalisering, markedsføring på Internett og lignende?

Bloggere/skribenter går lett under betegnelsen "freelancere", og innen journalistikk er "normalrate" på freelancere rundt 600,- eks mva pr time. NJ anbefaler freelancere en timepris på rundt dette, pluss minus.

Bloggere er vanligvis "litt" dårligere skribenter enn normale freelancejournalister, så da er jo en liten rabatt på sin plass. Jeg anbefaler derfor standard timepris på 500 eks mva som et utgangspunkt, og så kan man gå opp eller ned alt etter evner.

Jeg tar for eksempel 800 eks mva pr time som standard, men gir "rabatt" alt etter som. "Fast" engasjement på en viss lengde gir f.eks rabatt.
 
Tanken er jo faste artikler over tid. Dersom det er store artikler, så heller dele de opp i mindre artikler, slik at folk ikke stikker innom å leser en artikkel, for å så stikke av igjen.

Brukere skal jo ha mulighet til å blogge selv, så jeg tenker igrunn på en egen seksjon der personer med lengre erfaring deler tips og lignende, slik at brukere får et lite innblikk i hva de forskjellige kategoriene faktik kan gjøre for dem.

Dette er jo igrunn markedsføring for den som skriver også, dersom skribenten har dette som jobb/hobby. Så det å betale eventuelt flere personer 500-1000,- pr artikkel som blir skrevet over tid, synes jeg blir litt dyrt for meg.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Dette er jo igrunn markedsføring for den som skriver også, dersom skribenten har dette som jobb/hobby. Så det å betale eventuelt flere personer 500-1000,- pr artikkel som blir skrevet over tid, synes jeg blir litt dyrt for meg.

Effekten av markedsføringen du kan tilby er svært, jeg gjentar; svært, svært, svæææært begrenset. Unntaket til regelen er hvis du får din artikkel på noe bransjeledende. Eksempelvis om du som designer fikk en artikkel publisert på Smashing Magazine.

Etter hva jeg kan bedømme har du null å tilby - annet enn penger. Spørsmålet bloggerne stiller seg selv er: Hvorfor skal jeg poste noe på denne bloggen og bygge opp noe for en annen, når jeg heller kan poste dette på min egen blogg?

Det var vanlig at bedrifter/tullinger tidligere tok kontakt med designere for å få dem til å lage noe i bytte mot at designeren fikk en link eller noe på siden. De sa også at dette var "verdifull" markedsføring, og at designeren burde være "takknemlig" for å få levere noe helt gratis til bedriften.

Det funker ikke sånn i dag.
 
Nå sier jo selv at jeg er villig til å betale, sa bare at 500,-1000 pr artikkel over tid ble litt dyrt, dersom det ble slik at flere skulle skrive.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Har du sjekket det som finnes av artikkelbaser?

Du får artikler fra 2-300 og oppover av grei kvalitet. IKKE betal timepris!!

Alt er avhengig av hvor dype artiklene skal være. En ekspert sin tid er dyrere en en artikkelforfatter/journalist/blogger.... Og, at en "journalist" skriver bedre enn en "blogger" er ingen sannhet som er hogget i stein! Ingen av titlene er beskyttet på noen måte, eller forteller noe om kvaliteten - kun om funksjonen!

Lykke til i jakten på artikler :)
 
Topp