Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bra design = mer salg

J

Jiberish

Guest
Ja, vi mennesker er så opptatt av det ytre. Jeg ville sikkert fått 50% flere damer over natten hvis jeg tok litt sol osv ;)
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, det der er jo en solkinnshistorie. Veldig morsomt.
Gjelder det samme på nettet? Ja. Selv om det er sant at nettsteder med dårlig design kan selge meget godt fordi de er brukervennlige og forståelige så ville sikkert ikke disse nettstedene solgt dårligere med et bedre design. Men et godt design alene selger ikke nødvendigvis bra. Designen må være brukervennlig og lettforståelig.
Så kan man diskutere hva som er bra design på nett.
 
J

Jiberish

Guest
Sider som Facebook, Finn, osv. har ikke et kjempefriskt design, tjenesten er så god at det trekker likevel. En nettbutikk som selger ting andre også selger og til ca. samme pris blir nopk mer avhengig av design.
 

zapotek

Medlem
Jeg er overbevist om at nettsteder som ser bra ut får mer salg, enten det er affilatesalg eller egne produkter. En av grunnene er at de ser mer troverdige ut.

Ja, det er lett å få høy clicktrough med en side som ser ut som gjørme, men det betyr ikke at det blir mer salg av det.
 

zapotek

Medlem
Sider som Facebook, Finn, osv. har ikke et kjempefriskt design

De har faktisk et meget godt funksjonelt design. Godt design er ikke å få en side til å se ut som et fyrverkeri. Et design må være funksjonelt og passe til det siden handler om. Det gjør både Facebook og Finn.
 
J

Jiberish

Guest
Ja, funksjonene er fine. Sidene er brukervennlige osv. Men jeg snakket om det grafiske. Det var vel det grafiske som var utgangspunktet for denne tråden?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Utgangspunktet i denne tråden er ikke nødvendigvis det grafiske, men førsteinntrykk, eller helheten av produktet. Før var det en bitteliten trykklapp med veldig liten tekst. Altså, både design og "brukervennlighet" er endret på produktet i linken.

Design og brukervennlighet er egentlig en og samme ting, Har du et flott design og brukervennligheten er dårlig, så har du et dårlig design. Og vice versa..
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, det er ikke kun det grafiske som har gjort at fiskebollene selger bedre nå. Før var det en lapp, nå er det en papirremse som går rundt pakningen. Og den er brukervennlig, det står "Fisk 65%" foran på pakken. Jeg f.eks. ser på fiskeinnholdet i slike produkter før jeg kjøper, produkter med lite fiskinnhold kjøper jeg ikke, og at det står med stor skrift foran er et pluss.
 

Knut

Medlem
Når det gjelder varer i en butikk så vil det ofte lønne seg å endre embalasjen fra tid til annen. Om man ser den gode gamle esken stå der over lengre tid vil man ikke legge merke til den etter en stund. Endrer de litt på den så vil den bli mere synlig igjen og salget øker. Dette gjelder selvsagt ikke alle produktene, som f.eks brus. Der vil det ofte ha motsatt effekt på de mest kjente merkene.

Om Finn endret utseendet radikalt for å vekke oppmerksomhet så ville nok det ha en "bruseffekt" da mange ville plutselig ville føle de mistet kontrollen over navigasjon osv.
 
U

Uregistrert

Guest
Varehandel:
Bra design = mer salg

På nett:
Bra design = dårlig salg

Eller kanskje vi kan si at det er et bra design og lage enkle brukervennlige sider?
 

Tonny Kluften

Administrator
Står masse bra der ja Geir.

Listen over feil du skal unngå er fin:

* Common Mistake 1: Launching a re-design of your website without measuring the effect it has on your conversions.
* Common Mistake 2: Abandoning pay-per-click (PPC) advertising because it’s getting too expensive, and concentrating on search engine optimization (SEO) instead. (By doing this, you’re refusing to acknowledge that your company is getting pushed out of the marketplace.)
* Common Mistake 3: Signing up to extremely-expensive testing software before you understand how to design high-converting web pages.
* Common Mistake 4: Guessing which webpages to concentrate your efforts on.
* Common Mistake 5: Assuming you’ll get the best results by testing millions of variations of your webpages.
* Common Mistake 6: Designing tests that don’t teach you anything.
* Common Mistake 7: Designing tests that have the wrong goals – for example ignoring offline orders or measuring click-throughs. Ultimately, your main goal is to maximize your profit-per-visitor. Which is what we specialize in.
* Common Mistake 8: Misinterpreting the results of a test, and promoting the wrong page. (This is surprisingly easy to do.)

Jeg blir litt oppgitt noen ganger over hvordan firmaer ønsker siden sin. Et rørleggerfirma med en stor solnedgang over hele bakgrunnen selger ikke flere tjenester bare fordi eieren liker solnedganger.
 

Svendsen

Medlem
Det er ikke et bra design uten brukervennlighet. For å ha en side med full blomstring burde være;

- godt designet
- ha god brukervennlighet
- seo optimalisering
- GODE tekster som treffer folk
- m.m.

Enkelt og greit:

En god webside = godt salg
En dårlig webside = dårlig salg
 
Sist redigert:
Topp