Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bring kontra Postnord

DMZ

Medlem
Postnord er billigere, men du trenger et visst volum for å begynne å bruke det og spare penger sammenligne med Posten.

Posten har fordeler:
- Du kan bruke den selv om du har en forsendelse per måned.
- Krever ikke programvare
- Kan leveres til Post i Butikk.
- Kan brukes Småpakker i postkasse (uten sporing), Minipakke (med sporing, leveres i postkasse) som er litt biligere.

Å begynne å bruke Postnord du trenger:
- EDI (Se for eksempel www.edi-soft.no eller www.logistra.no)
- Etikettskriver
- Regelmessig plukke opp (du kan ikke levere til MyPack)

Henting avtalen i 2014:
0-> 50kg = 185, -
51-> 100kg = 131, -
100kg og over = Gratis henting.
 

Santo

Active Member
Som pakkemottaker vil jeg si mye Postnord er mye bedre enn Posten, da med tanke på hvor raskt pakken kommer frem.
 

Britta

stoffdronning
PostNord sender faktura hver uke med fakturagebyr.
Bring sender faktura annenhver uke uten fakturagebyr. (Du må søke samlefaktura per mail, ellers får du faktura på hver småpakke-sending).

Fra Kristiansand har jeg det meste i zone 3-5 og da skiller det veldig lite i pris. PostNord er stortsett billigere i zone 1 og 2. I hvert fall da jeg sjekket sist.
 

tifnett

New Member
Hvilke fraktselskaper brukes mest? Hvem har dere fått best avtale med? Ser noen netthandeler skriver at det er gratis frakt i nettbutikken. Hvordan oppnår man så gode avtaler at man kan se seg råd å operere med det uansett sum det handles for.. Hvilke fraktselskap har vi å "velge" i?
 

NordicIQ

Medlem
Vi har kjørt med gratis frakt på test-deg.no et års tid - Men det lager vi om nå igjen.
Vi hadde en positiv start på det, høyere konvertering - Men med tiden ble det tydelig at det ikke går med gratis frakt.

Men alt etter hvilke produkter en nettbutikk har, så kunne det gå fint med gratis frakt, uansett ordre verdi :)



Angående PostNord og innlevering - Ville dere velge PostNord, frem for Bring, hvis det ble mulig med innlevering ?
 

HanneSol

Member
Som pakkemottaker vil jeg si mye Postnord er mye bedre enn Posten, da med tanke på hvor raskt pakken kommer frem.

Der har jeg helt motsatt erfaring.

Jeg har vært i kontakt med Helthjem.no, som bruker Postnord. De har helt ålreite priser, men ikke mulighet for å levere inn pakker - man må avtale henting.
 

Sherpings

Member
Vi har erfaring fra begge deler. Vil si kundene var mest fornøyd med Posten. Postnord var noe billigere. Vi landet til slutt på Posten da prisforskjellen ikke var veldig stor. Senere har vi også økt volumet, slik at vi har fått rabattavtale med Posten (ikke mange prosentene og det satt langt inne). Mener at man må sende over 5000 pakker i året før man i det hele tatt kan søke om rabattavtale (eller at man kan ha håp om å få noe rabatt).
 

GauNodac

Medlem
Man kan lese brukeranmeldelser på facebook komplett.no. Mange av de negative svarene er forbundet med PostNord. Jeg har også opplevd problemer med PostNord og de brukte over en uke å korrigere feilen. De på kundeservice har ikke peiling og klarer ikke å hjelpe med noe som helst.
 

KIA

Medlem
Har ikke erfaring med PostNord. Men jeg opplevde noen tilfelle at pakker som ble sendt som Minipakke eller som brev, ble tapt av Posten. De gir ikke erstatting på tapte pakker som sendes som minipakke eller som brev. Jeg kan ikke forstår hvorfor de ikke gir erstatting på tapte minipakker som har sporingsnummer. Posten er ikke heller perfekt.
 

Huawei

New Member
Skal selge klær for barn, så da tenkte jeg å gå for minipakken. Eller har dere noen andre forslag som er billigere? Er jo stive priser, så kjører en fast frakt pris på 49 kr som kundene må betale, så tar jeg mellomlegget selv.
 

KIA

Medlem
Bare pass på hvis du bruker minipakker fra Posten. Hvis pakker blir tapt, gir Posten ikke noen erstatting på. Dette er kjip hos Posten.
 

Huawei

New Member
Ja, litt kjipt hvis en Posten mister en pakke. Blir jo en utgift for meg, og en irritasjon for kunden. Men rart de ikke har noe erstatning på det. Takk for svar! :)
 

HanneSol

Member
Bring har også en versjon som heter småpakker i postkassen. Den har ikke sporing, men blir litt billigere enn å sende som vanlig post. Sporing eller ikke blir jo en avveining i forhold til verdien på varene man sender, hvis den er lav blir det kanskje billigere å heller sende kunden en ny vare de få gangene pakken skulle bli borte.
 
Topp