Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bruk av sessions

pippin

New Member
Hei!
Grunnen til denne posten er at jeg og en kompis holder på å skrive en bachelor oppgave i community ved UiA. Vi holder på å lage en pilot versjon av et community og skal drøfte en del problemstillinger i en rapport som en del av det ferdige produktet.

I denne posten kunne vi tenke oss en liten diskusjon i bruk av sessions, og hvilke alternativ som finns. Vi ønsker oss ikke en løsning, men heller en diskusjon rundt området. Kilder til påstander er viktig hvis vi skal få brukt påstandene til rapporten.

/Chris
 

pippin

New Member
Kanskje en ide å starte diskusjonen litt også? Hva om sessions vil dere diskutere?

:) Det var med tanke på å lagre informasjon i sessions, f.eks. login info. Hvilke fordeler/ulemper har man? Vil dette fungere om man bruker cluster feks?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg personlig bruker sessions til lagring av midlertidlig og ikke sensetiv data. Som oftest er dette små variabler som definerer brukerenes aktivtet og forteller hvem brukeren er. Dette kan være f.eks ved å lagre IDen til brukeren i sessions.

Når det gjennomføres operasjoner som krever mer krav til sikkerhet har jeg også en dobbeltlagring i databaser som alltid dobbeltverifiserer informasjon.
 

pippin

New Member
Det er greit. Men vi har funnet noen påstander om at bruk av sessions vil fungere dårlig hvis serverene som kjører applikasjonen står i cluster. Vet du noe om dette?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg kan ikke helt si jeg føler dere gjør mye for å få igang noe diskusjon her. Hva med å komme med kilder til påstandene deres? Jeg foreslår at dere skriver oppgaven deres selv.
 

Deezire

Medlem
Hvorfor skulle det fungerer dårlig på et cluster? Jeg kan skjønne at det går dårlig på lastbalanserte servere, men et cluster fungerer som en server, ikke en lastbasering.
 

pippin

New Member
Topp