Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bruker du affiliatelenker når du signer opp?

Benytter du deg av en affiliatelenke når du melder deg på et program?

  • Ja, jeg bruker alltid affiliatelenken

    Stemmer: 6 37,5%
  • Nei, jeg vil ikke at noen skal tjene på meg.

    Stemmer: 1 6,3%
  • Bare om jeg liker webmasteren som eier lenken

    Stemmer: 9 56,3%

  • Totalt antall stemmer
    16

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har merket at kardemommeloven regjerer litt for hardt her i landet. Jeg har sett webmastere selv spørre om tips til et affiliateprogram, og når dem får svar så unngår dem bevisst affiliatelenken og skriver det heller direkte inn i adressefeltet. Bare for at ingen andre skal tjene på det.

Hva er vitsen med denne oppførselen? Skal ingen ha lov til å tjene på noe dem hjelper deg med?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
"Bare om jeg liker webmasteren som eier lenken" er mitt svar, og jeg har min grunn.
Jeg har jo også fått med meg at det er mange som ikke vil gå via affiliatelenker fordi da tjener andre penger på dem. Syns det er helt tullete oppførsel. og det ville ikke falle meg inn å bruke affiliate-linker som tilhører dem som har denne innstillingen.

Det må jo være noen som rett og slett ikke forstår at alle tjener mer på dette...
 

sKrud

Meget sliten student
alltid! Om jeg ikke skulle bruke ref linken må det være en grunn til dette.. Men jeg merker at det skal myyyye til for at folk klikker på ref linker generelt.. Spesielt om de kjenner eller vet hvem personen som får betalt er..:( men de aller færreste tenker på dette når de klikker på linker hos feks vg/dagbladet.no... For da er det plutselig greit...
 

Ståle

Medlem
Jeg havner nok på alternativt C jeg også. Merker meg denne holdningen hos webmastere generelt, og skal ikke si at jeg er noe bedre. har selv klippet og limt litt for å ikke benytte en ref lenke. Hvorfor? Aner ikke jeg.

Men, jeg bruker ikke ref lenker helt blindt. Hvis jeg blir spammet med reflinker, og jeg syns tilbudet ser interessant ut, så bruker jeg ikke ref linken, av den enkle grunn at jeg ikke liker måten den blir gitt til meg på.

Forøvrig så må vi som norske webmastere her på WF prøve å snu denne holdningen. Alle kommer til å tjene på det, og det vil oppfordre alle til å tipse om gode tjenester.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Men, jeg bruker ikke ref lenker helt blindt. Hvis jeg blir spammet med reflinker, og jeg syns tilbudet ser interessant ut, så bruker jeg ikke ref linken, av den enkle grunn at jeg ikke liker måten den blir gitt til meg på.

Kunne ikke vært mer enig i akkurat det du skriver der...
 

picxx

Well-Known Member
Men, jeg bruker ikke ref lenker helt blindt. Hvis jeg blir spammet med reflinker, og jeg syns tilbudet ser interessant ut, så bruker jeg ikke ref linken, av den enkle grunn at jeg ikke liker måten den blir gitt til meg på.

Om du får fotballen gitt pent og pyntelig i hendene, eller om den blir sparket til deg spiller det vel egentlig mindre rolle, all den tid du selv får en sjanse til å score mål?

Selv bruker jeg alltid en ref.lenke fra den første jeg finner om programmet ser greitt ut, uavhengig av måten jeg finner den på. Jeg er ikke så ærgjerrig at jeg selv må forlange en ref. lenke for å rettferdiggjøre det at jeg bruker en link til å signe meg opp.

Jeg unner hvem det skal være de stakkars ekstra kronene de kan tjene istedenfor at ad-nettverket skal få de pengene.
Og det er akkurat det man gjør ved IKKE å bruke en ref. link. Man lar ad-nettverket være sin referral...Å, så flott da :D
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Veldig godt poeng picxx og jeg vet du har fortalt det til meg før.

Ved å ikke bruke ref.lenken, så går jo pengene rett i lomma til ad-nettverket. Og det vil jeg iallefall ikke, for dem tjener nok!

Og en ting skal være sagt - det er lov til å ha affiliatelenker her på WF. Men om jeg ser noen drive hyppig promotering ser jeg rødt :)
 
Topp