Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Burde jeg ha en "Kjøp nå" / "Bestill her" -knapp?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg jobber nå med ny nettside til flashbanner.no og vurderer litt å ha en "bestill her"-knapp godt synlig på hovedsiden, men er litt usikker på hvor vidt denne vil bli brukt.

For at jeg skal kunne bruke dette, må det være et skjema hvor kunden laster opp logo, evt bilder som skal være med i annonsen, beskriver hvordan banneren skal være, samt kontaktinfo.

Min teori er at folk ikke vil benytte seg av dette og heller ta kontakt pr epost eller telefon først for å høre litt om hvordan prosessen fungerer, hva de trenger å sende meg osv osv før de vil gå i gang å bestille, i og med at dette er en litt mer omfattende prosess enn å bare kjøpe et spesifikt produkt hvor man vet nøyaktig hva man får. Men jeg har ingen erfaring rundt dette, så jeg håper dere som har en slik funksjon på nettsiden kan gi meg tilbakemelding på hvorvidt dette blir brukt eller ikke.

Andre kommentarer er også velkomne. :)
 

Grooo

Medlem
Jeg tenker at du burde ha en "ta kontakt nå" eller noe sånt på forsiden, - som fører til det skjemaet for å ta kontakt.
Tror ikke folk ville lasetet opp logo og alt slikt via skjema i første omgang uten å ha snakket med deg, men lettere og mer synlig tilgang til kontakskjemaet tror jeg hadde vært lurt.

Men som du vet har ikke jeg så mye peiling på dette da, - jeg bare mener en del jeg
 

agrimsrud

Medlem
jeg bare mener en del jeg
Da er vi nok to om ca. samme meningen!

En "kjøp nå"-/"bestill nå"-knapp vil nok virke veldig bindende for mange. Det er lettere å trykke "kjøp" i en nettbutikk når du vet akkurat hva du får enn når det er snakk om tjenester eller utvikling av produkter. Det er nok mest aktuelt for din del å rette de besøkende inn på en kontaktform eller noe lignende.

...mener ihvertfall jeg! :)
 

picxx

Well-Known Member
Let me ask you:
Du var i red light i amstermdam og hadde null peil hva alle lysene betydde.. ville du hatt info, eller ikke?
 

picxx

Well-Known Member
Men som du vet har ikke jeg så mye peiling på dette da, - jeg bare mener en del jeg

Du må bare vri det i riktig retning, så skjønner plutselig alle det!
 

stianweb

Medlem
Jeg tenker også at en "kjøp nå"/"bestill nå", blir fort bindene.

Men det er jo fult mulig med en lignende knapp, men mer i retning: "Ta kontakt nå" eller "Send forespørsel nå"

Da har du noe som trekker opppmerksomhet og gir de en mulighet til å ta kontakt med sine spørsmål og krav.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Jeg synes og at en kjøp nå-knapp blir litt vel drøyt..

Ta heller en "Kontakt oss nå for en uforpliktende samtale"-link til et skjema der de kan legge igjen navn og telefonnr, så ringer du ;)

/sjefskoder
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Synes en uforpliktende-kontakt-knapp er bedre. Gjerne med attach for en fil.
Du selger en produkt som du skreddersyr for hver kunde, så da må du som regel snakke gjennom ting med kunden slik at den vet hva den kan forvente.
 

Olemak

New Member
En eller annen call to action er i alle fall fint, for det gir mulighet til å måle konverteringer uten at du nødvendigvis har gjort et salg - selve salget sitter som regel lenger inne.

At kunden legger igjen kontaktinfo er nok det beste man kan håpe på i en slik sammenheng. Om du kan knytte konverteringen (legge igjen mailadressen) til en nytte for brukeren, gjerne knyttet til nedlasting av en fil, som ble nevnt, er det veldig fint. "Nedlasting av e-bok" er vel skoleeksempelet.

Uansett, du skal over en liten terskel for å få brukeren til legge igjen selv en uforpliktende mailadresse, så nytten av det du tilbyr bør være relativt fristende. Konkurranser er en annen klassiker - trekk ut en ipod nano eller noe til folk som legger igjen e-posten sin, for eksempel. Hvis du ikke allerede har markedsført deg med fastpris på banner, så er også pristilbud en grei funksjonalitet. "Web-pris" er en ide du kan teste ut; et antall kroner eller prosenter i rabatt ved bestilling på nett.

Har du noe annet du kan friste med for at folk skal legge igjen epost, navn, passord, personnummer og kredittkortopplysninger?
 

Msites Ltd

Livsnyter
JA, du bør absolutt ha en "KJØP NÅ" knapp. Du har jo et produkt til fast pris!

For deg vil dette spare masse tid da du har kunder som er innstilte på å kjøpe et produkt av deg, ikke bare bruke masse av tiden din for å få priseksempler, forslag og alt annet vås.
For kunden blir det mer forpliktende og sikkert da han har lagt inn en bestilling han kan regne med blir profesjonelt fulgt opp.

Du legger inne et notat om at du vil kontakte kunden om du er i tvil om beskrivelsen e.l.

Tror nok du vil få en mye større uttelling ved å gjøre dette.

Good luck!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Problemet med en slik knapp er jo at kunden da må laste opp logo/bilder/font osv der og da og også skrive hvordan annonsen skal se ut (om de har noen tanker om det).

99% av kundene jeg nå har kommer til meg og sier hva de skal ha og lurer på pris og leveringstid. Selvom prisen står veldig tydelig på nettsiden, er det få som har sett det før de sender meg mail.

Derfor tror jeg (som flere andre her) at dette vil virke litt for bindene og at jeg derfor heller burde ha en "Ta kontakt i dag" slik som det nå er satt opp. Siden er forøvrig ikke re-lansert ennå, men blir nok det snart.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det kan da ikke være noe problem at kunden må laste opp logo og bilder der og da. Og, samtidig skrive hvordan de vil ha annonsen. Det er vel derfor de er på siden i utgangspunktet!?!

Få frem pris og leveringstid tydeligere.

Å bestille en annonse er bindende ja...... men, er det ikke det du vil at de som kontakter deg skal gjøre? Du vil vel at de skal kjøpe???

Jeg har sett masse andre sider som leverer slike enkle produkter som du her leverer og har rene bestillingssider.
 
Topp