Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Burde man registrere seg i diverse kataloger?

jonasb

Medlem
Som topic sier, burde man registrere seg i diverse kataloger for å øke SEO?
Jeg leser mye forskjellig, om at blant annet Google ikke bryr seg om kataloger osv.

Hva vil dere si? Noen kataloger som er "must" og andre som er totalt unødvendige?

Kom gjerne med innspill og tips!
 

picxx

Well-Known Member
1 klikk er ett klikk er ett klikk, uavhengig om det kommer fra XXXkatalog, ccckatalog eller SERP's. (i mange tilfeller er klikk fra kataloger mere relavte enn klikk fra SERP's).
Om man burde registre seg? Ja, så absolutt.
 

jonasb

Medlem
Ok, jeg var redd det skulle ha noe å si for google rangering at du hadde registrert deg på haugevis av kataloger.

Men da regner jeg med at klistret tråd her er aktuelt å følge opp.

Leser blant annet her:
https://www.webforumet.no/forum/gen...taloger-b-r-jeg-registrere-nettsiden-min.html

at Google ikke er noe ute etter katalog linker lenker, så da er det vel mer aktuelt å vurdere de katalogene som er av kvalitet og vil bringe treff, ikke sett fra et seo perspektiv.
 

picxx

Well-Known Member
at Google ikke er noe ute etter katalog linker lenker, så da er det vel mer aktuelt å vurdere de katalogene som er av kvalitet og vil bringe treff, ikke sett fra et seo perspektiv.

Tja..ha, men la oss si du registrerer deg i jallakatlogen "Oles internettlinker" og faar 1 treff fra katalogen i loepet av ett aar. La oss si at det ene treffet foerer til at du selger annonser paa siden din for 20.000 kroner. Jeg ville ikke latt vaere aa registrere bare fordi katalogen er "liten", for aa si det slik.

Det tar ca. en times tid aa registrere i 80-100 kataloger manuelt, saa du har egentlig ikke saa mye aa tape.
 
Topp