Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bygge authority side

Fredheim

Medlem
Hei

Jeg har nå jobbet i ca 2 måneder med min første authority site. Mitt først SEO prosjekt var en enkel nisje side hvor jeg bare ranket ett enkelt søkeord. Søkeordet var også i url.
Nå er jeg i gang med oppbyggingen av en authority site hvor jeg prøver å ranke fra 5-10 søkeord.

Url til siden inneholder ikke noe relevant i forhold til søkeord. Jeg har en facebook, twitter og google + jeg prøver å være aktive innpå.

Siden består nå av 21 artikler på 300-600 ord som er skrevet av meg. Gode backlinks fra flere pr 5-9 sider med relevant innhold, noen .edu sider også.

Jeg nærmer meg nå #1 med flere av mine søkeord, men det er utrolig demotiverende å se på adsense kontoen når dagen er over. Jeg har ikke fokusert på å bygge trafikk til siden, jeg ønsker bare organisk trafikk, slik at jeg vet SEO arbeidet jeg har gjort fungerer.

Mitt eneste verktøy til nå er ScrapeBox, dette er et utrolig verktøy, men jeg lurer på om det er noe annet jeg bør investere i. Jeg ser hvor store muligheter jeg har og ønsker derfor alt av hjelp!

Jeg har bare 3 måneders erfaring med bygging av nettsider, markedsføring og SEO, men jeg har lært så sinnsykt mye om et helt nytt aspekt av internett som jeg SKAL ha en del av kaken av! :)
 

Erlend

Medlem
Er det en norsk side?

Noe sier meg at du har kjøpt bloggposter fra engelske nettsider med lenker til siden din? Det kan straffe seg i lengden, m.t.p at Google har blitt såpass gode til å oppdage dette.
 

Fredheim

Medlem
Er det en norsk side?

Noe sier meg at du har kjøpt bloggposter fra engelske nettsider med lenker til siden din? Det kan straffe seg i lengden, m.t.p at Google har blitt såpass gode til å oppdage dette.

Ja det er en norsk side. Hvorfor tror du det? Det eneste jeg har kjøpt til siden er 2 fiverr jobber. Det er snakk om ca 20 edu linker. Dette kjøpte jeg når jeg ikke viste bedre, satser på at google ikke straffer meg for det.

Alle artiklene har jeg har er omskrevet fra flere ulike kilder i hver artikel. Jeg skal prøve å poste 2-3 artikler i uken. Jeg har planer om å utvide siden min når jeg er på #1 med alle de søkeordene jeg har begynt med nå. Klarer jeg #1 med mine søkeord nå, er jeg garantert ca 200-1000 organiske besøkende fra google.com daglig.
 

picxx

Well-Known Member
1. Det tar utrolig lang tid å bygge en authority side
2. 21 artikler er ikke engang en start på en authority side. 2100 artikler... da kan vi begynne å snakke.
3.SEO betyr ikke at du kan måle trafikk over natta, særlig ikke hvis siden din er på engelsk. Bruk 3 måneders intervaller på å måle trafikk. Husk også at det ikke er noen fasit på at du ikke mottar mer trafikk dine første tre måneder, så vær reservert på trafikktallene de første tre mnd.
4. Ikke stopp på 1000 organiske søk. Har du ikke ambisjoner i livet?
 

Fredheim

Medlem
1. Det tar utrolig lang tid å bygge en authority side
2. 21 artikler er ikke engang en start på en authority side. 2100 artikler... da kan vi begynne å snakke.
3.SEO betyr ikke at du kan måle trafikk over natta, særlig ikke hvis siden din er på engelsk. Bruk 3 måneders intervaller på å måle trafikk. Husk også at det ikke er noen fasit på at du ikke mottar mer trafikk dine første tre måneder, så vær reservert på trafikktallene de første tre mnd.
4. Ikke stopp på 1000 organiske søk. Har du ikke ambisjoner i livet?

1. Jeg vet.
2. Helt riktig, men jeg må begynne et sted, ikke sant?
3. Helt sant, jeg er bare sulten etter resultater etter ganske mange timer med jobbing.
4. Hvem har sagt at jeg skal stoppe på 1000 organiske søk? :) Jeg kommer til å fokusere på artikel skriving og backlinking til jeg når #1 med de søkeordene jeg har nå. Når jeg når #1 plass vil jeg utvide med nye og mer populære søkeord. Jeg vil være sikker på at det SEO arbeidet jeg gjør faktisk gir resultater.
 
Topp