Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bygge liten nettside php/MySQL

foxnox

New Member
Hei

Jeg trenger hjelp til å lage en nettløsning for administrasjon av pressebiler for en stor norsk bilimportør. Se nederst i posten for ytterligere informasjon.

Løsningen skal støtte følgende:

Backend:

- Ingen egen URL til admin - linker til edit etc fra frontend
- Passordbeskyttet - kun én bruker - hardkodes

- Opprette nye records
- 4 tables
- 3 skal relateres
- Den 4. skal kun inneholde artikler uten link til øvrig innhold (statiske linker fra forsiden)

- Redigere records
- Slette records

Feltliste table 1 (user) (ikke admin-user - dette er de som låner biler)
- ID
- Company
- Name
- PhoneNumber
- MailAddress
- Comment

Feltliste table 2 (car)
- ID
- IntNr
- RegNr
- Model
- Color
- Doors
- Engine
- FuelType
- Consumption
- CO2
- CarPrice
- Owner
- Status
- Department
- Comment
- Utstyrsliste - liste opp maks 20 punkter
- DescriptionExtra
- PriceExtra
Her kan man enten sette opp en fast liste med 20 felter, eller lage en smart Ajax-løsning der man klikker "Legg til" og bygger opp listen. Da trenger det ikke være noen begrensning på antall.

Feltliste table 3 (loan)
- ID
- User (velges fra table 1 - dropdown)
- Car (velges fra table 2 - radiobuttons)
- DateOut
- DateIn
- Comment
- StateFuel
- StateDamage
- StateOther
- StatusNew
- StatusCancelled
- StatusPrinted

Feltliste table 4 (articles)
- ID
- Date
- Title
- Text
- Status

Feltbeskrivelse (datatyper) kommer når arbeidet begynner.


Frontend:

Layout finnes fra før. Det er kun snakk om å bruke samme html og gjøre om til php med koplinger til databasen.

Vise alle data på samme måte som i backend med denne strukturen:

- Se biler
- Ny bil
- Se brukere
- Ny bruker
- Se utlån
- Nytt utlån
- Se oppfølging (damage, low fuel, etc)
- Se kansellerte utlån
- Printe utlånsdokument A4 (hente dynamiske data fra Car og Loan)

Bakgrunn
Denne tjenesten eksisterer altså allerede. Den ble bygget i CDML/HTML/Filemaker i 2001/2002. Den versjonen Filemaker som dette kjøres på ble droppet for flere år siden, og nå er det en feil på software som gir brukerne feilmedinger (Filemaker vil ikke fikse det). Jeg ønsker dessuten å legge ned min drift av servere da det ikke lenger lønner seg for meg. Jeg har kun to kunder igjen, og inntektene bærer ikke lenger kostnadene med linjeleie etc.

Jeg må på egen kappe bygge opp ny løsning som kan hostes hos et webhotell slik at jeg kan overlevere produktet til kunden, og så legge ned driften. Håpet er å få dette til i løpet av 2011.

Den som bygger denne løsningen vil få tilbud om å overta driften av nettsiden. I dag betaler kunden 850,- + mva pr mnd for Filemaker-løsningen. Det er ikke noe jobb med denne løsningen, annet enn å ha en maskin oppe til en hver tid og sørge for backup i fall noe skjer.

Hvis noe arbeid skal gjøres etter at løsningen er levert, må timer/kostnad avtales fra gang til gang. Jeg har gjort små justeringer gratis som en investering, da de noen ganger kommer med andre jobber som man kan fakturere for. Er man for kjip får man ingen nye jobber :)

Denne tjenesten leveres ikke direkte til bilimportøren, men til et inhouse byrå som leverer en rekke tjenester til importøren. Ønsker man å ha bilimportørens navn på CVn sin, må dette avtales med byrået.

Den som ønsker å by på jobben vil få tilgang til en kopi av tjenesten for å enklere kunne estimere pris.

Jeg må få be om at dere som bare tenker maks inntjening nå, ikke byr på denne jobben. Som sagt går dette av min egen lomme, og jeg gjør det både for å løse et problem (feilmeldingene som mitt system genererer), og for å komme meg ut av jobben. Jeg ønsker altså å legge ned serverdriften jeg har selv, og for å få til det må jeg flytte tjenesten bort fra Filemaker. Det ligger i kortene at den som bygger tjenesten kan fortsette å drifte den fra det øyeblikket tjenesten er levert.

Jeg kan svare på spørsmål pr telefon på kvelden, og pr e-post/PM stort sett hele dagen. Holder du til i Oslo/Akershus kan vi eventuelt møtes på kvelden for å diskutere løsningen.

Jeg kan få kunden min til å garantere betaling dersom det er ønskelig. Den som byr på tjenesten må kunne sende faktura (må ha orgnummer og være mva-registrert). Faktura betales ikke før løsningen er levert og godkjent.

Jeg håper jeg har klart å få med alle detaljer. Er det noe som er uklart, er det bare å ta kontakt.

PS: Vil gjerne ha tilbud innen 30. juni. Realistisk oppstart på jobben er 1. august.

Mvh Kyrre Johansson
kyrre@kyrre.no
 
Sist redigert:
Topp