Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bytte av host / e-post problematikk

allegretto

Medlem
Hei,
jeg skal flytte ca 30 domener fra Hostgator til ny host/webhotell (pga kjappere responstid/ping).

Hostgator bruker portnr. 26 for innkommende e-post, min nye host bruker portnr. 25.
I tillegg benytter hostgator formatet navn+domene (feks. mail+mittdomene.no) som "mail server username", mens min nye host bruker formatet navn@domene (feks mail@mittdomene.no) som brukernavn.

For de fleste av domene jeg overfører er det knyttet en eller flere e-poster.

Tingen er at jeg helst skulle sluppet å konfigurere/endre e-post oppsett for mine kunder på nytt.. noen som har gode tips til hvordan/om jeg kan unngå dette?
 

allegretto

Medlem
Altså slik at jeg slipper å ringe de opp for å forklare de hvordan outlook settes opp med det nye oppsetttet
 

picxx

Well-Known Member
Nå har ikke jeg særlig greie på dette, men e-post klienten må jo konfigureres opp mot e-post serveren, så flytter du e-post server må jo også klienten konfigureres.
Det du sikkert kan gjøre er jo å beholde e-post serveren hos hostgator, og så bare videresende e-posten fra den nye til serveren hos hostgator.
Hvordan dette blir med evt. utgående meldinger vites jo ikke...
 

allegretto

Medlem
Tonny: Testet hos min nye host: de tillater kun @ i brukernavn: ikke + som hos Hostgator..
Noen som vet hvorfor Hostgator bruker + tegnet forresten? ..og portnr 26? Brukte ikke de også 25 tidligere?

Har tenkt å kutte ut min reseller konto hos Hostgator etter overflytting.. for å slippe å betale unødvendig.. men, ja.. kunne vert en idé å hoste e-post hos noen som har akkurat de samme instillinger som hos min eksisterende host.. så slipper jeg å kontakte kunden for endring i oppsett.
Det er alltid noe styr når kunder som ikke er datakyndig skal prøve å endre outlook-instillinger selv :)
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
Ok.
Hos hostgator funker ihvertfall både + og @ (testet nå nettopp), men den nye hosten tillater visst bare @

Noe jeg kunne ha gjort var å finne en rimelig host til å hoste all e-post (det er bare snakk om 20 eposter tror jeg) som bruker samme oppsett som Hostgator:
- portnr 26 for utgående
- SMTP authentication for utgående
- mail.domene.tld for smtp/pop

Da hadde overgangen gått glatt.. : )
 
Topp