Jeg har noen spørsmål vedrørende en tenkt case i google- som jeg aldri helt har funnet ut av.
Så fint om noen kommer med eksempler man selv har opplevd, så kanskje blir vi alle litt klokere.
Case - Dårlige linkepakker i kombinasjon med noen gode linker
La oss si jeg kjøpte til en nettside mange dårlige linkepakker, for så med tiden jobbe hardt med å få gode linker med relevant innhold til siden.
Spørsmål/diskusjon:
A-Vil de dårlige linkepakkene ødelegge for det (nye) gode seo-arbeidet som blir gjort?
B-Vil google ikke bry seg overhode om de dårlige linkepakkene i dens vektlegging. Altså er det kun en oppside med å forsøke linkepakker, da de kun kan slå positivt ut i google.
Hvis alternativ A er riktig, kan jo konkurrenter/missfornøyde kunder skade seo-verdien raskt for en nettside sin organiske plassering. Noe som på sikt er veldig uheldig.
Hvis alternativ B er riktig, er jo det nesten bare å kjøre på med billige og til dels dårlige linkepakker. Noe som gjør at det bare er en oppside "å fjuske", noe som på sikt er uheldig.
Sist redigert: