Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Cashpoint erfaringer

Turbo Heidi

Member
Har lyst å gi kundene mine muligheten til og samle opp poeng når dem handler i nettbutikken min. Slik at det kan brukes som en "rabatt" når dem selv ønsker og brukes den.

Har sett litt på cash point. Noen erfaringer - postive? Negative?

Du kan gjerne ha flere systemer og anbefale, men må fungere i WP.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
De fleste som gjør dette har feilet. Har selv prøvd det på noen nettbutikker, både store og små, og det er vanskelig å få til å fungere bra. Det var en periode en kundeklubb boom, hvor alle skulle gi kundene poeng osv. Svært få som faktisk fikk noe ut av det.

Jeg ville anbefalt deg å bygge gode nyhetsbrev lister, og kommunisere rabatter eksklusivt gjennom disse, fremfor å starte med cash points.
 

xdex

Medlem
De fleste som gjør dette har feilet.

Har du noe mer å vise til? De fleste feilet? er det 8 av 10? hvor har du tallene fra, bare din egen erfaring? Selv har jeg god erfaring med dette fra tidligere kunder. Men igjen, det finnes mange måter og gjøre den samme tingen på. Poeng, er bare tullete, gi dem direkte rabatt, eller at poeng fungerer som kroner og øre. Bestilling på 1000,- gir 20,- etc.

Når det er sagt, fungerer nok dette langt bedre på dyrere varer, bildeler, industri-verktøy, maskiner etc. Selger man varer til 99,- 199,- vil "weekend boom" og nyhetsbrev være ett bedre alternativ og investere tiden i. Gratis produkt ved å melde seg inn på f.eks. nyhetsbrev øker innmeldingen noe enormt, og det er derfor vi ser reklame som "Gratis e-bok ved innmeldelse" osv. Men igjen, dette må passe inn med det du faktisk leverer.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Har du noe mer å vise til? De fleste feilet? er det 8 av 10? hvor har du tallene fra, bare din egen erfaring? Selv har jeg god erfaring med dette fra tidligere kunder. Men igjen, det finnes mange måter og gjøre den samme tingen på. Poeng, er bare tullete, gi dem direkte rabatt, eller at poeng fungerer som kroner og øre. Bestilling på 1000,- gir 20,- etc.

Finner ikke tilbake til tallene jeg benyttet i et foredrag for en stund tilbake. Men poenget her er jo ikke at folk ikke bruker det, poenget er rabattkoder gjennom nyhetsbrev i de fleste tilfeller som mitt underlag og tallmateriale tok utgangspunkt i ga bedre effekt. Da målt på topp og bunnlinje.

Det er et fundamentalt problem med butikk interne reward tjenester sett opp mot bruk av rabattkoder eksklusivt i kundekommunikasjon: Kunden er avhengig av å ha handlet opptil flere ganger for å få en rabatt av betydning, og frem til det er poengene/myntene (uansett hvordan konverteringskursen mot kroner er) nærmest ubetydelige.
Det som er fordelen med interne reward tjenester er at når først kunden har tjent opp en betydelig sum penger/poeng/mynter så er det et budskap du kan kommunisere til kunden som gir veldig høy konvertering.
 

Turbo Heidi

Member
Har du noe mer å vise til? De fleste feilet? er det 8 av 10? hvor har du tallene fra, bare din egen erfaring? Selv har jeg god erfaring med dette fra tidligere kunder. Men igjen, det finnes mange måter og gjøre den samme tingen på. Poeng, er bare tullete, gi dem direkte rabatt, eller at poeng fungerer som kroner og øre. Bestilling på 1000,- gir 20,- etc.

Når det er sagt, fungerer nok dette langt bedre på dyrere varer, bildeler, industri-verktøy, maskiner etc. Selger man varer til 99,- 199,- vil "weekend boom" og nyhetsbrev være ett bedre alternativ og investere tiden i. Gratis produkt ved å melde seg inn på f.eks. nyhetsbrev øker innmeldingen noe enormt, og det er derfor vi ser reklame som "Gratis e-bok ved innmeldelse" osv. Men igjen, dette må passe inn med det du faktisk leverer.

Tenker på den måten du sier. At visst dem handler for 1000 så får dem for 40kr til neste gang og kan velge selv når dem vil bruke det. Om dem vil spare det eller bruke det. Hver Cashpoint skal ha sitt 10=20kr, 20=40kr osv....
 
Topp