Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Clickbank - Erfaringer, tips eller råd ?

i-net

Medlem
Regner med at det er fortsatt gode muligheter for å få til mye salg gjennom clickbank, hvis man finner de rette produktene, og promoterer dem riktig osv. Er ny på affiliate arenaen, så lurer på om det er noen som har erfaring med clickbank, som kan gi noen råd på hvordan du har fått til suksess med clickbank selv.
Selv har jeg planer om å finne produkter jeg kan noe om, og som interesserer meg, for så å opprette f.eks wordpress blogger, og skrive i vei om produktene. Deretter å bruke adwords i tillegg til vanlig seo arbeid osv.
Eller er det noen som har suksess med å linke direkte til clickbank produktene gjennom adwords? En mer kortsiktig måte å gjøre det på kanksje, så har tenkt til å lage egne salgssider selv.
Det var vel alt. Håper på mange gode svar, men det er det mange av på det forumet her :cool:
 

picxx

Well-Known Member
Det man gjør med clickbank er å finne (gode) produkter med reseller rettigheter.
Disse kjøper man, og legger dem opp som produkter på clickbank.
Etter man har gjort det kan man, som du sier, begynne å annonsere for både produktene og sitt eget affiliate program. Man kan vel sikkert også tjene noen kroner om man velger populære produkter som allerede ligger der, men hvorfor ikke slå to fluer i en smekk?

p.s. Mange av de bøkene som ligger på clickbank følger det også reseller rettigheter med på, så ikke glem å kjøpe via egen affiliate kode når du kjøper produkter med reseller rettigheter. (oooops...der blei det tre fluer i en smekk gitt ;) )
 

MrOlsen

Medlem
Bare å si ifra hvike e-bøker du ønsker å selge...:D Du trenger da evt bare å skifte id. :)
Jeg driver nå å kategoriser e-bøkene på clickbank...Ikke så mange e-bøker på e-Bookshop.us enda ,men det er underveis (Er på Business to Business kategorien nå)...


Regner med at det er fortsatt gode muligheter for å få til mye salg gjennom clickbank, hvis man finner de rette produktene, og promoterer dem riktig osv. Er ny på affiliate arenaen, så lurer på om det er noen som har erfaring med clickbank, som kan gi noen råd på hvordan du har fått til suksess med clickbank selv.
Selv har jeg planer om å finne produkter jeg kan noe om, og som interesserer meg, for så å opprette f.eks wordpress blogger, og skrive i vei om produktene. Deretter å bruke adwords i tillegg til vanlig seo arbeid osv.
Eller er det noen som har suksess med å linke direkte til clickbank produktene gjennom adwords? En mer kortsiktig måte å gjøre det på kanksje, så har tenkt til å lage egne salgssider selv.
Det var vel alt. Håper på mange gode svar, men det er det mange av på det forumet her :cool:
 

Bjrl

Medlem
Jeg har tjent noen småpenger på Clickbank, og lurer på om jeg skal ha en utbetaling derfra nå. Er det noen som vet hvordan disse pengene kommer til meg? Er det sjekk? Eller bank? Eller kan man bruke Paypal?

Jeg har lett litt rundt inne på FAQ'en der, men har trøbbel med å finne ut av dette - går derfor ut fra at det er en sjekk som sendes til min hjemmeadresse.

Noen som vet?

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Takk for svar.

Da blir banken glad - de får nesten like mye i gebyr som det jeg sitter igjen med...


Du vet at du kan samle sjekker og veksle dem inn samtidig og bare bli belastet ett gebyr? ;)
 

Bjrl

Medlem
Ja, har hørt at det er slik. Men pr. i dag er det neppe noen andre steder enn Clickbank jeg får sjekker fra - resten går inn på bankkonto eller på Paypal. Så da tar jeg gebyret på sjekkeb fra Clickbank når den dukker opp - og hever eventuelt beløpsgrensen en del hos dem før jeg får neste sjekk. Det er åpenbart mulig å tjene en del penger på linkene derfra.

Og om sjekken kommer opp i f.eks. 500 - 1000 dollar før utbetaling utgjør jo ikke gebyret så mange prosent av beløpet. Selv om det beste nok ville vært Paypal eller vanlig bankoonto.

Mvh
Bjørn Jarle
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Noen som har forsøkt å selge egne produkter (eller produkter der man har Master Reseller Rights) via PayDotCom? Eller er det Clickbank som gjelder her?
 
Topp