Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CMS alternativer

oink

New Member
Hei,

Jeg lurte på om noen hadde et open source/gratis CMS system å anbefale?
Er da på utkikk etter noe som ikke er social media/blogg'ish, gjerne med noen jQuery plugins tilgjengelig.

Erfaringsmessig best erfaringer med WP, men tar laaang tid å konfigurere det sånn jeg vil ha det. Har Joomla på firmasiden nå, men syns det er altfor uoversiktlig og tungvindt.

Har fikla litt med open source awards vinnerne TomatoCMS, CMS made simple og ModX, men kunne egentlig tenkt meg noe mer i retning Avento CMS, men det kosta $ :D
 

allegretto

Medlem
Hvilke funksjoner er du ute etter? Hvilke behove skal dekkes?

Jeg ville likevel ha vurdert å kikke nærmere på Joomla (og Joomla 1.6 som nå er ute i beta 15 versjon). Om du har noe greie på utvikling/oppsett av nettsider, så er joomla ikke så altfor tungvindt i bruk.
I mitt tilfelle har jeg valgt Joomla p.g.a. alle profesjonelle extensions som finnes (de fleste med svært bra support).

Drupal kan du også ta en kikk på.
 

oink

New Member
Jeg er vel igrunn på utkikk etter et CMS som på en brukervennlig og flott måte lar meg presentere bedriften, nyheter, produktene, referanser og kontaktinformasjon. Gjerne med widgets og plugins. Jeg innser vel snart at jeg bare må maltraktere joomla e.l. :)
 

adiabatisk

Medlem
Jeg er vel igrunn på utkikk etter et CMS som på en brukervennlig og flott måte lar meg presentere bedriften, nyheter, produktene, referanser og kontaktinformasjon. Gjerne med widgets og plugins. Jeg innser vel snart at jeg bare må maltraktere joomla e.l. :)

Jeg hadde gått for Wordpress. Med det rette themet, og med de rett plugins installert får nettstedet en profesjonell look, som er både innbydende, lett å navigere rundt på.
 

JKnutsen

New Member
Jeg har brukt Concrete 5 i en stund, er veldig bra, du kan se hvor mange besøkere du har hatt siden du logget inn sist, totalt og per dag osv. Du kan installere addons fra administrasjonen uten å laste ned først, og themene ser veldig prof. ut. Kommer heller ikke noe sånnt tull som "By Admin - 05.12.2010 10:48" (Vet du kan ta det vekk på Joomla osv.)

Er også mange funksjoner der, legge til video osv.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg har brukt Concrete 5 i en stund, er veldig bra, du kan se hvor mange besøkere du har hatt siden du logget inn sist, totalt og per dag osv. Du kan installere addons fra administrasjonen uten å laste ned først, og themene ser veldig prof. ut. Kommer heller ikke noe sånnt tull som "By Admin - 05.12.2010 10:48" (Vet du kan ta det vekk på Joomla osv.)

Er også mange funksjoner der, legge til video osv.

Er kilder tull?? Dette må være noe av det mest tullete jeg har hørt på lenge...... ;)
 

JKnutsen

New Member
Når jeg setter opp en side for et bedrift så vil jeg ikke ha med noe sånnt, jeg vil at det ser ut som en webside, og ikke en blogg.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Concrete 5 er også bra, uten tvil, men - alt du nevner der er også standardfunksjoner i wordpress. Om det vises hvem som har skrevet/endret en artikkel/side kommer an på themet i wordpress, og det gjør det helt garantert i concrete 5 også. Husk at en del bedrifter også legger ut nyheter e.l., og da er det ikke lenger "tull" når, og av hvem en artikkel ble skrevet.
 

allegretto

Medlem
JKnutsen: Hvorfor ikkje betale noe her på webforumet til å gjøre jobben?
Både WP, Joomla, Concrete5 etc er enkle vertkøy for å kunne publisere en firma-nettside, kjapt og enkelt.
 
Topp